hundfri helg

Tro det eller ej- men jag har faktiskt varit hundfri sen i torsdags! Och det är riktigt skönt...

Pappa ville låna Lovis och då ska jag se till att passa på att storstäda och frysa in massa mat. Sådant som man inte har tid för annars!

Hann med en hel del träning innan vi skildes åt. Bland annat tränar vi vändningen i freestylen som går ut på att hon ska vända upp mot mig på olika avstånd(med ryggen mot mig) för att sedan backa in mellan mina ben. Det var verkligen inte så krångligt som jag trodde..och ibland är det SÅ kul att jobba med övningar som inte kan gå så "fel". Ibland är man för rädd för att det ska fel och så vågar man inte prova sig fram...

Nu jobbar jag med belöning framför henne och klickar en halvsnurr. Sen ökar jag avståndet mer och mer till mig...och ju längre avstånd desto viktigare med belöningen framför till en början för att hon inte ska ha för mkt drag till mig. Det är ju självklart lätt att få henne att vända ryggen mot mig om hon har belöningen åt andra hållet:)

.............

Nu är det dags för lite människoträning! SATS nästa...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0