stressig vecka

Det har varit en ganska intensiv vecka...
I måndags var jag med Funny till Västerås på caniskurs. I Tisdags skulle jag träna klockan 19 på SATS men jag hade läst schemat slarvigt så när jag kom dit visade det sig att passet inte började förrän 20. Lika bra att vänta när jag ändå var där...När passet var klart vid 21 var jag tvungen att åka tillbaka till fruängen och hämta hunden i butiken. Och sen var det meningen att jag skulle åka hem hela vägen till Nacka...Så blev det inte! Jag hade aldrig orkat det! Stannade till på Kolgrillen och åt middag och sen sov jag hos Lisa.

I Onsdags åkte jag raka vägen hem och SOV och igår var det slyngelkurs i Fruängen.
Jossan var där med sin schäfer "Undi". Vi gick igenom koppelträning och påbörjade inlärning av "fot".
Jossan bad mig hjälpa henne med fotgåendet eftersom hon har problem med att hon hela tiden måste rätta "Undi" och påminna henne om position. Jag förklarade att det är lätt hänt att hunden blir hjälpberoende och om man hela tiden måste gå och påminna hunden om att hålla position har man ett (ursäkta) jävligt ohållbart fotgående. Har man ens ett fotgående då? Jag sa att hon måste jobba upp uthålligheten vid sidan...det var ju ingen ide att kräva att "Undi" skulle gå ett långt fot när hon inte ens hade lärt sig att starta med bibehållen kontakt. Hon hade ju egentligen inte ens lärt sig att tigga fram godis vid sidan...Jossan vill alltid hoppa från steg ett till steg hundra! Och det går inte...iaf inte om man vill att träningen ska hålla i längden!

Blev lite inspirerad av Funny och har börjat plocka fram spårapporterna under promenadtid. Gjorde det mkt under en period i somras..men nu var det ett tag sen. Tycker det är dökul att ta med apporterna ut och låta lovis snubbla över dem under promenaden. Hon blir så jäkla stolt när hon råkar få "syn" på dem...och då kommer superbelöning. Nu älskar hon apporterna...Eftersom jag lägger ut dem när hon inte ser och utan arbetstecken så kan hon inte göra fel..bara få upp ett vädligt intresse för dem!
Jag och Funny köpte en varsin fårskinnsleksak på kursen i måndags. Lovis bara älskar den! Tyvärr försvann den under vår promenad i morse. Måste beställa en ny...

Nu ska jag bada och sova! Har blivit sjuk och har haft feber och halssont sen igår kväll! Så jävla typiskt..

Kommentarer
Postat av: Karin

Krya på dig!!!!! Puss

2007-04-20 @ 22:52:16
Postat av: Fanny

Nämen nu får det vara nog med sjukdom för dig... Irri att jag inte såg det tidigare att du tappat bort råttan för jag har precis skickat in en order på fler till mig själv, du kanske kan få en!!! Krya på dig bajsplutt!
F

2007-04-22 @ 22:42:07
URL: http://qarmacleoyoga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0