2:a advent

Det har varit en ganska lugn helg...

I Lördags släpade jag mig upp tidigt och tog en promenad med Lovis. La ett spår och tränade lite apportering medans jag väntade på att spåret skulle ligga till sig. Åtetvände till spåret, selade på och fick för mig att jag skulle köra en sista apportering och som belöning låta henne spåra. Så med Lovis i spårutrustning så slängde jag ut en apport och sprang mot den med Lovis i sele och lina. Lovis är väldigt van vid att när hon får på sig spårkläderna så ska det SPÅRAS omgående. Och vissa skulle kanske hävda att det är så det ska vara..och att man inte ska träna "annat" i spårutsrustning.
Men jag har ingen lust att begränsa mig..så vi sprang mot dummien, lovis högg den ej och vi sprang förbi. Gjorde om en gång till och då högg hon den fort som ***. Fick då springa tillbaka och ta upp spåret. Ett långt spår med märgben i slutet. Tappade bort sig på ett ställe och började bakspåra..
jag lät henne bakspåra för att hon skulle få upptäcka sitt misstag. När hon upptäckt misstaget blev hon betydligt noggrannare. Hon har ju en förmåga att bli lite för ivrig och gärna springa med hög näsa. Då brukar jag stanna och vänta tills hon sänker näsan och går på det markburna.

Sen åkte jag och Lisa till SATS på Söder och tränade dubbelt. CorePuls och bodycombat. Det var jobbigare än vanligt och jag kände mig som en stor disktrasa när vi var klara. Svettig och äcklig!
Tog en sväng förbi gymgrossistens butik men vi blev besvikna över det lilla utbudet.
Bestämde mig för att köpa softshelljackan som jag spanat in så länge. Drog runt i stan ett tag tills jag hittade den på Stadium. Jättenöjd med mitt köp:)

Efter det åkte jag hem till pappsen och åt en "julmiddag" bestående av(håll i er nu!):STEKT risgrynsgröt, blodpudding, bacon och lingonsylt. Det är en av våra udda jultraditioner men det ÄR inte så äckligt som det låter- tvärtom;)

Slötittade lite på tv för att sen krypa till kojs tidigt med min harrypotter bok...

Söndagen tillbringa vi på plantagen och jag köpte mig lite nya växrter och två fina ljusslingor. En sväng förbi solna där jag träffade shirin och fick mina hudvårdsprodukter(det tackar fejan för!)Sen körde pappa hem mig(med bilen som vi hyrt) och jag njöt av att ha halva söndagen kvar. Städade lite, satte upp mina fina slingor i köket och sovrummet och gjorde iordning en kanna te som jag tog med mig till sängen tillsammans med min feta bok.
Ska återvända dit nu..

Imorn skulle jag vilja träna hund. Ska försöka övertala Fanny att hjälpa mig. Har försökt träna lite ställande idag men bara genom att stanna själv och träna utifrån det med extra vikt på stadgan. Det är svårt när jag inte har medhjälpare eller speglar. Jag vill ju ha det perfa!

226642-6


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0