muta? sånt sysslar vi inte med..

En man på tunnelbanan sträcker fram handen för att hälsa på Lovis. Lovis nosar snabbt och skvallrar varpå hon får en näve mat av matte. Mannen ler överlägset och säger/frågar: "muta?!"

"Nej, belöning" svarar matte. "Hon får den efter ett välförtjänt arbete. Då är det lön och inte muta!"




Träffade Fanny&Tia efter jobbet. Jag var på sjukt dåligt humör så jag trodde att träningen skulle spåra ur totalt men jag lyckades hålla koll på humöret. Ibland är det bra när man känner att man är på dåligt humör för då är det lättare att ta varningssignalerna på allvar. Lovis var inte låg som hon brukar bli när jag är "ostabil"- dock lite uppvarvad och "flängig"
Tog tag i min ståträning som jag förberett och grubblat lite över en period. Satte ståträning med matskålar i verket och det gick faktiskt att få fram raka stopp. Jag hade hoppats på det resultatet och det kändes verkligen som mitt sista hopp(dramatiska jag..)

Nu är det sovdags. Jag ska försöka att släpa mig upp tiiiiidgt imorn och powerwalka. Men det är alltid betydligt svårare när klockan väl ringer och det är kolsvart ute:/

Kommentarer
Postat av: Fanny

HAHAHAHAHAAHHAHAHAAH!!!! Synd bara att personen som komenterad antagligen inte förstod... Och om han förstod så är jag grymt imponerad, för rent spontant skulle jag tro att man inte tänker om utan bara ser det som att jaja, vi ser ju olika på den saken typ. Neggo jag som alltid tro det västa om folk, ennu mer neggo när jag säger att det är inte lika ofta jag blir possitivt överbevisad som när jag ha rätt i min trista inställning. Men jag ska också börja med en glad bok!!! Men allt och då menar jag allt blir lättare roligare mer motiverande mm(possitiva saker) när det börjar bli ljusare. Kanske ska sattsa på en såndär ljusteapi lampa!!!

2007-12-06 @ 21:38:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0