Areobics i Kungens Kurva och Yogavakt

Igår kom Fanny föri och dumpade sin "lilla" dobbisvalp(unghund) hos mig. Jag ska ha henne en vecka men jag har redan börjat planera för hur jag ska lyckas övertala Fanny att hon ska få stanna hos mig. Det är nog omöjligt:/ Men jag är liiite kär..

Yoga är MKT genomtränad- vilket är sååååå skönt...som sagt: det är skillnad på hundar och hundar:P

Kvällen tillbringad jag hemma med mamma, Lisa, hundarna och en bra film...Yoga drog fram varenda leksak som låg i Lovis "leksakskorg" och försökte slakta dem(vilket hon inte lyckades med eftersom jag har så hållbara saker) När hon gått igenom alla leksaker försökte hon förgäves få igång surtanten Lovis...men det misslyckades också! Så då gick hon och däckade i bädden som jag ställt fram till henne. Sen sov hon resten av kvällen och heeeeeeela natten. Hon fick sova i biabädden nedanför sängen och där låg hon utan protest och snarkade ljudligt natten igenom ända fram till klockan nio då jag utvilad klev upp.

Gick ut och kissade hundarna, gav dom frukost och sen körde vi hem mamma till sumpan och passade samtidigt på att hämta badrumsskåpet som hon velat bli av med så länge.

Sen bar det iväg till Fruängen för att lämna hundarna i butiken. Jag ville inte lämna de i bilen under areobicspasset...
men oroa dig inte, Fanny...Annica fick tydliga regler för vad som gällde:P Lovis och Yoga fick sitta i veterinärrummet och jag sa åt annica att strunta i Yoga om hon lät men om hon gav upp och var tyst en längre stund kunde hon få gå in och ge dem varsitt ben. Det gick super! Yoga hade varit väldigt tyst och de hade fått ett varsitt ben..när jag kom tillbaka från träningen låg de ihoprullade bredvid varandra och sov:)

Åkte hem till Lisa och käkade lite...hundarna fick till en början sitta bundna ute på trappan! tyckte det var bra träning för dem..när de lagt sig ner och suckat uttråkat fick de leta godis på tomten. Yoga brydde sig knappt om Lisas familj...hon är inte fullt lika människokåt som Lovis!

Nu är vi hemma och jag ska snart ta mig en välbehövlig dusch! hundarna har precis varit ute och letat kycklinghalsar på ängen. Yoga fattade först inte vad de letade efter..när jag väl sagt "varsågoda" hade hon glömt bort att det låg kycklinghalsar där ute. Typiskt unghundar! Minne som guldfiskar...Hon sprang bara efter Lovis till en början och försökte lattja..Lovis tyckte nog att hon var riktigt korkad som inte insåg allvaret i situationen. Hon hade stenkoll på att det låg ett flertal säkert MYCKET smakliga kycklinghalsar utspridda över ängen...och inte hade hon tid att leka då! Det tog inte lång tid förrän Yoga hittade en hals...och sen var hon med i "leken":) Yoga hittade tre och Lovis en..men Lovis låg ju och tuggade på halsen i hundra år:)

Hundarna är som utslagna nu..och de ska få en slapparkväll! Mkt nya intryck för Yoga och mkt passivitetsträning. Det tar på energin...även på min energi:P

BlubbBlubb...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0