lilleskuttisar..de har så fina öron:P

Igår efter jobbet åkte jag hem till pappa. Egentligen skulle jag ha tränat spinning innan men jag ORKADE inte...jag har en slappvecka/vilovecka. Så jag åkte direkt dit efter jobbet- men jag glömde ta med mig nycklarna til pappa. Och min kära fader jobbade sent vilket medförde att jag fick sitta och vänta på honom i ca en och en halv timma:/ Men jag slog mig ner i parken utanför med hundarna och gav dem deras middag i små portioner när de var "coola"
Eftersom Yoga verkar ha en förmåga att snabbt skapa typ revir så hon fick skvallra på hundar och människor som passerade- och dök de upp plötsligt blev det "jackpot".

När pappa ääääntligen kom hem så åt vi blodpudding med morötter och keso(ja, keso och blodpudding PASSAR faktiskt ihop) och hundarna fick hålla sig utanför köket medans vi åt. Yoga var tvungen att testa "regeln" tjugo gånger innan hon gav upp och la sig med Lovis utanför köket.(men hon var noga med att ha huvudet på dörrtröskeln för att ha "halva inne")

Efter maten glodde vi på ngn dokumentär om "El ninjo"(väderförändringar). Det var faktiskt ganska intressant att se- trots att jag i början i frågasatte varför vi var tvugna att se på en tråkig dokumentär;)
Gick och la mig tidigt. Sov på soffan i mitt "gamla" rum. Lovis sov PÅ mig och Yoga sov på en filt på golvet bredvid. Det är SÅÅÅÅÅ skönt med Yoga att hon sover så bra på nätterna. Hon är aldrig orolig utan sover som en stock. När hon märker att det drar ihop sig till "nattning" så varvar hon ner på en gång och slappnar av natten igenom. Även skönt att hon inte vaknar tidigt och stör..nej, hon väntar så snällt tills jag kliver upp:)

Imorse tog vi en liten sväng till Huvudsta(ca 10 min promenad) och tittade på kaniner!(antagligen till Fannys stora glädje) Jag ville se hur Lovis skötte sig eftersom det var ett tag sen vi tränat...och det var ju bra träning för Yoga också.

Tog med mig deras frukost och massa gott godis och satte mig ner på en kaninäng. Det tog inte lång tid förrän kaninerna blev synliga. Yoga var jätteduktig och satt bara lugnt och tittade. Belönade det beteendet massor.
Började försiktigt gå runt lite på ängen för att få lite fart på kaninerna. Lovis fick vara lös med släpande koppel ifall att hon skulle rusa efter ngn kanin. Yoga var såklart i koppel och jag hade henne lite bakom/vid sidan med kort koppel för att hon inte skulle slänga sig mot ngn kanin. Yoga superduktig och tittade bara när kaninerna rusade runt. Eftersom jag hade henne i kort koppel kände jag när hon var passiv och gav vika för kopplet/inte hängde ut och tänkte framåt/jakt.
Jag blev SÅ otroligt stolt när en kanin rusade i príncip rakt framför näsan på Lovis och hon tvärnitade och skvallrade. Då var hon duktigare än vad jag "förtjänat" för SÅ mkt har vi egentligen inte tränat. Men den lilla träning hon fick som liten har uppenbarligen haft effekt. Lillpluttan!:)

Träningen var ordentligt uttröttande för båda hundarna och de slocknade när vi kom till jobbet.

Ikväll ska jag ha en slappkväll! Letar väl fram ngn bra film och vältrar mig i soffan..jag hade tänkt frossa i ngt onyttigt men jag var inte tillräckligt sugen för att orka gå ner till affären och köpa ngt. Så där är det ALLTID..när jag väl ska unna mig ngt gott så är jag inte sugen. Vilket iof är bra- men ibland VILL jag vara sugen och äta ngt onyttigt med gott samvete:/

Imorn kommer Fanny och hämtar lilla "vilden". Har glömt min mobil hos pappa så jag vette fan hur vi ska få tag på varandra. Lisa kommer imorn kväll så då har jag iaf en telefon men jag har ju inte Fannys nummer i huvudet. jaja..det löser sig alltid. Får väl åka förbi jobbet imorn och låna telefonen...

Trevlig helg mina kära bloggläsare(om jag nu har ngr..höhö)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0