nämen..inget regn?

Idag ska det- för ovanlighetens skull- vara sommar! Så jag och Lovis ska ta promenaden till Erstaviken där vi ska BADA och SOLA! Synd att alla jag känner jobbar:/

Nästa vecka drar jag till Gotland. Vi åker tidigt på Lördag morgon...
Jag har också bokat in tid för att fläta in håret. jag vill ha sådana där inbakade flätor uppe på huvudet så att man slipper jobbigt hår som blåser i ansiktet när man cyklar. Har gjort det förut och det blev både snyggt och praktiskt..men det håller bara i sig i typ två-tre veckor!

Tog ett litet träningspass imorse. Jag har slarvat lite med "hit" genom att flera gånger belöna när hon sänker farten och går ner i snabb trav. Märkte det imorse när jag var lite mer piggelin i skallen. Fokuserade på "galopp-belöning" genom att srpinga backande ifrån henne och belöna när hon fattade galopp. När hon hade galopp i skallen så satte jag henne, backade ifrån och lockade henne till mig utan "hitkommando". Belönade om/när hon fattade galopp.
Sen fick jag till inkallningen superbra och belönade galoppen.
Gillar den nya tekniken i ingången där hon i princip backar in i position istället för att göra den där u-svängen. Varför gör man u-sväng? Den är ju ganska värdelös..tar ju bara onödig tid och hunden hamnar lättare snett...iaf så gör min hund det;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0