och det kom blod...

Denna dag har "lekt" betydligt bättre än gårdagen! Yoga var (nästan) en ängel på jobbet och använde den "passiva sidan" för att få som hon ville...me like!!! gullunge:)

Imorse fick hundarna kuta lite i skogen och Yoga fick ha tråkig uppbindningsträning som vanligt. she hates me! Hehe...närå:)
Hon var jätteduktig..ngt litet pip men sen la hon sig ner, suckade djupt och vara lugn som en filbunke. Och hon var lugn läääänge...

Men när jag och Lovis "fottränade" och rörde sig ifrån Yoga blev det mkt ljudlig protest. Hon trodde väl att vi skulle lämna henne där..i sorg i saknad:P Men vi tränade på ett bra tag och inväntade att Yogas anfall skulle gå över...

När vi rastade på lunchen fick Yoga syn på en fågel, tvärnitade och vände mot mig. Då fick hon massa lek...

Åkte direkt hem från jobbet! Svintrött!
Hundarna fick mat...äckliga blodkorvar som Fanny skickat med. De stinker skit och när jag skulle skära upp den stänkte det blod på hela väggen. äckligt! jag ska INTE börja med ngr blodkorvar iaf:P Jaja..det var väl jag som var klantig

Yoga fick lite stadgeträning på "sitt"...hon kan ju inte få maten GRATIS heller..höhö...inväntade spontant "sitt" och gav klapp. Då slängde hon sig fram men ack så hon bedrog sig...när hon kunde sitta och ta mina klappar fick hon "varsågod".

Hoppas inte Fanny ogillar att jag tränar yrvädret. Tycker det är så kul...och jag gör inga "konstigheter"

Kommentarer
Postat av: Fanny!

Tjolän!
JAG MISSTYCKER ALDRIG NÄR DU TRÄNAR HUND DET SKA DU VETA!!! Jag är obeskrivligt tacksam för varje liten övning du gör!!! Undrar hur jag ska kunna gengälda dig för denna veckan bara??? Att vara Lovisvackt är ju inte direkt jämförbart, hon är ju liksom änglalik. Ja ska nog komma på något ska du se. Har skrattat högt när jag läst om Yoga i bloggen, synd bara att hon inte
alltid bara är tyst eller hur!?! Om hon inte skulle pipa så skulle hon inte vara särskilt jobbig. Men samtidigt så skulle hon inte vara en dobermann heller(hehe). OBS!DET KUNDE VARA SÅÅÅÅ MYCKET VÄRRE! Om det är något särskilt du vill ha tex från taxfree så skriv det abtingen i ett mail till mig [email protected] eller här i din blogg, det är de jag kollar nu under semestern. Ha det bra och jag ringer senare i veckan!
Pussar Fanny!

2007-07-18 @ 18:37:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0