Yoga Yalla

Ni vet den där underbara dobbisvalpen jag skrev om i förra inlägget? Hon har inte varit FULLT lika underbar idag...men det beror nog mkt på att mitt humör har varit katastrof. Jag har varit en satans surtant med tålamod lika med noll:/

Var sur redan när jag vaknade imorse..vaknade väl på fel sida! Och sen dess har allt bara gått fel, fel och ännu mer fel. Började med att spilla ut kokhett te över mig och det var nog det som satte igång mina arga bin i huvudet...

Gick upp, kissade hundarna, åt frukost och åkte upp och ställde bilen vid macken. Tog ut hundarna i skogen och gav dem "frukost-sök" där. Yoga fick sitta uppbunden en jävla massa och skrek som ett stucket bi i början. Eller hon lät nog mer som hundra kanariefåglar:/ Men skam den som ger sig...jag hade ett hjärta av sten:/ När hundarna sprang runt och letade mat så kommer det en äcklig schanuzer springades från ingenstans. Jag upptäckte den först(ögonen är alltid med) och tog in yoga vid sidan innan hon hann se äckelhunden. Lovis skvallrade bra och kom emot mig. Yoga tyckte inte att den där hunden hade ngt hos oss att göra..och det talade hon ganska tydligt om. Plockade in henne i ryggsäck för att bryta henne..och slängde en stor pinne på den framspringande hunden. Ägarna kom gående en bit bort och verkade inte bry sig om att kalla in hunden. Jag skrek åt dem att vara "så JÄVLA gulliga att kalla in sin hund"-vilket de gjorde efter hundra år. PUCKON!!!!!!!!

Åkte till jobbet och började gå igenom veckans beställningar..tog emot massa JOBBIGA, efterblivna kunder...svarade i den satans telefonen som ringde oavbrutet..och försökte ignorera Yoga som satt och pep och pep och pep(Fanny..låt mig inte skaffa dobbis!) Till slut gav hon upp en längre stund..och då satte jag mig där inne och myste lite med dem.

Nu är hundarna döda..och jag ska snart sova och radera den där dåliga dagen ur mitt minne. Imorgon blir en bättre dag..man kan inte ha två dåliga dagar på raken. eller?!;)

Tack och hej...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0