ännu varmare....*pustar*

Igår(Fredag) åkte jag hem till min kära moder efter det att jag slutat jobbet. Jag hämtade henne på hennes kolonilott och sen åkte vi och satte oss på en utservering och åt en stooooorr kebabtallrik. Lovis låg död i skuggan under bordet! Hon är väldigt loj i värmen:/ Har märkt att hon åter har drabbats av noskvalster varpå jag bad Nina(veterinären) skriva ut "död åt noskvalster"- tabletter igår. Hon kikade även i halsen på Lovan och märkte at hennes tonsiller var väldigt svullna/synliga. Det förklarar varför hon harklat så mkt på senaste. Det har kommit i samband med ansträgning och jag har inte reflekterat vidare värst mkt över det..bara blivit irriterad över ljudet:P
Ska hålla lite koll på de små tonsillerna..

Idag har jag jobbat istället för Annika. Mellan 10-14...Var inte överdrivet mkt folk och jag satt ute och solade typ hela dagen. lite färg har man minsann fått!! Efter det åkte jag i en äckligt varm bil(utan aircond) till Sumpan för att möta Lisa som skulle ta Lovis och åka till Fiskis. Köpte en glass till mig och en glass till lovis medans jag väntade på att Lisa skulle komma med tåget. Sen lämnade jag över hund och saker och gick till Sats och tränade Pump. kroppen är mör nu..

Nu ska jag och modern gå ut och äta på filmstaden. De har en supermysig restaurang(dyr som faaaan) men det är sjukt gott! Om vi hinner blir det även ett biobesök.

Lovis apporteringsträning går verkligen framåt. Nu ska jag skynda långsamt och inte slarva i inlärninge som jag ofta gör.

Tack och hej..leverpastej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0