Helgen...

Igår var jag ute och la ett spår till lovis. Spårpinne som slut och belöning gristryne. Det var ett svårt spår med mkt terrängbyte- och det hade legat länge. Ett tag var jag osäker på om hon skulle fixa spåret. Hon var väldigt noga i början men sen "slarvade" hon på.(enligt matte) När vi skulle korsa en äng klev hon av spåret och började streta mot vattnet. Följde med en bit men stannade sen och hoppades att hon skulle ringa in spåret igen. Det gjorde hon. Hon var tvungen att ringa flera ggr under spåret men till slut kom vi fram...

Idag tog Lovis "sommarens" första dopp. Efter en varm långis i skogen så var hon mkt flåsig. Så jag langade i hennes boll i vattnet- och då gick hon med på att kliva ner i det våta. Hon är lite badkruka ibland..simmar bara ut om jag är i vattnet eller om hon ska apportera. Men hon har sjukt dålig kondis i vattnet:P Köpte ju en flytväst till henne för att träna upp hennes uthållighet i vattnet..men den har jag inte använt ännu. Kommer säkert aldrig göra!

Idag har träningen gått halvbra! Vissa dagar har hon ingen större lust att göra saker med mig utomhus...går mest med nosen i backen och segar efter. Ser till att ofta koppla loss utan att säga "hopp och lek" och fortsätter gå. När hon kommer upp vid sidan leker vi eller gör ngt skoj. segar hon efter åker kopplet på igen...

Efter förmiddagspromenaden åkte jag till SATS i Sickla och tränade Step. Idag gick det kanon. Förra gången hade jag jätteproblem med koregrafin men inte idag:) När jag kom hem frågade grannens barn om de fick gå ut med Lovis. Jag sa ja till det- och under tiden de var ute passade jag på att städa!

Har fått en plats på tävlingslydnadskurs som startar om ngr veckor...men jag tror att jag ska tacka nej. Jag känner att jag inte orkar gå den kursen! Just nu är det så mkt annat...blir lättare när min ekonomi har stabiliserat sig(när kommer det ske?) och jag har fixat boendeparkering så att jag kan ha bilen.

Näää, nu ska jag lägga mig i ett bad och bubbla bort...

Kommentarer
Postat av: Fanny

Tjo!
Tänk om jag kunde låta grannarnas arn gå ut med mina hundar... Cleo skulle vell inte vara några problem frågan är bara om hon skulle vilja, Qarma är vell ite heller några problem så länge ungarna är starka som hulken(inte för att hon drar utn mer om hon skulle få för sig att dra) och de inte möter någon ful gubbe som Qarma måste skälla ut. Yoga vill jag inte heller släppa iväg men det e ju kanske inte så konstigt... Vill ju ha kontroll över vad valpen utsätts för. Men nu vet ju jag att Lovis är värdens bäst uppfostrade hund!!! Nej då jag är inte det minsta avis och beundrad över att du orkat lägga ner så mycket planering och träning på Lovis, sacka om att det lönar sig. Du e så duktig! Pöss, F!

2007-05-13 @ 14:35:46
URL: http://qarmacleoyoga.blogg.se
Postat av: Johanna

Tack Fanny! Det värmde...

2007-05-13 @ 20:30:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0