6 saker..(antar utmaningen)

1. När jag får glädjefnatt springer jag runt med en otroligt rolig teknik. Jag drar liksom in bakbenen under mig och jag har sån fart att det ser ut som att jag springer med bakbenen lyfta från marken. Då är jag på hugget och GLAD som bara en springerfjant kan vara!

2. Bada är ingen höjdare! Vare sig i badkar eller i sjöar...men det är himla kul efteråt. Då brukar jag få mina glädjefnatt*se punkt 1* Tar matte fram en handduk är lyckan gjord...då gnider jag min blöta mule mot handduken och borrar mig in i den så att jag påminner starkt om en liten mullvad. Himla gulligt- tycker matte.

3. Jag och matte är väldigt tighta och det är svårt att undgå att se vilken mattegris jag är. Vissa tycker jag är ett riktigt "freak"(vad nu det innebär?) som envisas med att tycka att matte är så himla kul...men det är matte som gjort mig till en fjantig, osjälvständig och ovärdig hund. Och då är det väl henne ni får kalla för "freak"? Till mitt försvar måste jag säga att jag faktiskt är en MKT social hund som ÄLSKAR andra mattar och hussar. Och vem vet...kanske dyker det upp en bättre matte? Man måste ju kolla läget ibland- för vem vill inte ha det bästa?

4.Jag tillhör det morgontrötta "släktet". Att ligga och tryna i sängen är ju inte helt fel...speciellt om sängen är nybäddad och man får ligga och breda ut sig och ta upp MINST HALVA sängen. Varför ska matte ha så stort plats? Hon är ju så liten...Matte verkar uppskatta att jag är morgontrött för då verkar hon kunna sova länge med bra samvete. Men ibland får hon för sig att vi ska upp och träna tidigt på morgonen..och då verkar det- konstigt nog- som om hon blir lite irriterad över min morgontrötthet. Hon är lite konstig min matte- men det får man ha överseende med. Mattar kan vara konstiga!

5. Jag är en höjdare på att tigga "osynligt". Det är en bra talang...för matte verkar uppskatta min "osynliga" tiggning när vi får gäster. Då försöker jag alltid göra mig så osynlig jag bara kan genom att sjunka ihop på golvet och lägga ner huvudet demonstrativt. Jag har märkt att det ofta blir utdelning om jag låtsas att jag gör allt annat än suktar efter mattes mat...
Min reservmatte "lisa" tycker det jag är "sååååå fuuul" när jag gör på detta vis. Men jag är hellre "sååååå fuuul" än "sååååå hungrig"
Detta kallar jag effektiv "matteträning"

6. En ganska känslig och mjuk hund är jag...
När matte är stressad, irriterad och orolig så blir jag väldigt låg och försöker visa att "mig har hon minsann ingen anledning att vara sur på".
Jag tar det säkra före det osäkra och håller mig på avstånd så att hon får vara ifred med sitt ostabila humör. Men av ngn- för mig helt obegriplig- anledning så verkar matte blir ÄNNU konstigare då. Kanske vill hon att jag ska hjälpa henne bli på bättre humör men jag vet faktiskt inte hur jag ska hjälpa henne med det? Det får hon väl faktiskt ordna själv..Visst är jag en himla snäll och go hund- men matte kan väl ändå inte begära att lilla JAG ska fungera som någon j*vla(ursäkta språket) terapeuthund?

Jag utmanar:
Juvel
Doris
Luci
Kuling

226642-4


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0