upp och ner, ner och upp...grisen gal i granens topp

Imorse dövade jag mitt dåliga samvete över min bortglömda hund genom att ta en långpromenad kombinerad med PLANERAD träning och ett roligt spår.
Jag har ju varit så trött, tråkig och fantasilös lång tid tillbaka och jag orkar inte riktigt "ta tag" i träning. Men som jag sa till Carina förut när vi beklagade oss över våran trötthet: "Jag har fan lagt ner så mkt tid på den där hunden- så nu förtjänar jag att få vila och vara en halvbra matte;)"

Efter ett ganska flummigt träningspass i söndags insåg jag- när min hjärna slagits på igen- att jag var tvungen att träna mer gående halter i "jaktfotet". Det underlättar min dirigering betydligt och jag kan bli tydlig i mina tecken om jag får stanna upp först.Så imorse körde vi gående halter och på slutet fick vi till det riktigt bra...stannade i perfekt position och fokuserade framåt. Taggad på belöning.

Tränade inkallning med pipa med två bollar och leksak. Skitkul!

Avslutade med att klä på spårkläderna, kasta lyra med den stora och svåra dummien och som belöning låta henne spåra. Spåret gick lysande!

Tog taxi hem från jobbet eftersom jag var tvungen att få hem min feta fodersäck. Och nu ska vi sova!!


226642-13



226642-14



226642-12


Min ängel försöker lära lilla tröga Lovan ?tiggteknik?

Kommentarer
Postat av: Fanny

Va lustigt!!! Det var precis det jag tänkte på, att det kanske skulle vara bra att öva lite halter. Haha det e kul när man tänker lika, och jäkligt bra när man är fler som ser och analyserar så kan man sen välja ut det bästa!!! Usch och fy va det är mörkt ute nu, men straxt bär det av mot träning endå! C U soon!

2007-11-20 @ 15:59:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0