Cykel fick komma fram igen...

Idag har det varit en riktig kaosdag på jobbet! Massa försäljning...vilket iof är kul MEN det gäller att hela tiden lyckas hänga med i svängarna och se till att det alltid finns varor inne. Eftersom försäljningen ökar hela tiden börjar jag blir allt mer beroende av ngt lättöverskådligt system där jag kan se hur ofta varorna går. Har ju fått stränga order att alltid ha minimalt på hyllorna och det innebär att jag i princip inte "får" ta in en 15 kgs säck som bara ligger i typ 2 veckor. Nej, då måste kunden beställa när det är dags(vilket inte alla kommer ihåg/orkar) eller så får jag skriva upp när kunden handlade, hur länge det räcker och när jag ska beställa in för att det ska finnas nästa gång kunden behöver...Inte lätt att se till att alla blir nöjd och glada:/ Men jag tycker faktiskt att jag gör det jävligt bra! så det så;)

Kaosdagen fortsatte med att Svante på trimmet fick in en goldentik som skulle badas och klippas(finputsas). Men hon var enormt gubbsjuk så svante fick inte ens komma in i trimmrummet. Hon morrade och blottade hela garnityret..och fegisen svante vågade sig inte in. Höhö...Han ringde och meddelade matten att hunden inte skulle gå att "fixa". Men när jag gick in till henne viftade hon så glatt på svansen...eftersom jag inte var ngn gubbe?
Jag erbjöd mig då att ta mig an henne och ringde matte och sa att jag skulle göra henne fin istället. Och det tog sin lilla tid..Var tvungen att springa mellan butiken och trimmet eftersom svante inte kan butiken. Var helt färdig efteråt:/

Nu ska jag sova...imorn blire sovmorgon! Har cyklat idag igen...galning som jag e! Igår mådde jag skit(och cyklade såklart inte) och trodde jag var på G att bli sjuk... men det var nog bara lite cykelsjuka:) Idag var jag dock redo för en till cykeldag...och på vägen hem hittade jag en mkt kortare cykelväg via rastgården vid hammarbysjöstad:)

obs: kan tipsa om jättegoda och nyttiga mellanmålsbarer som säljs på Gymgrossisten. "Starbar" heter dem och finns i smakerna chokladkola, chokladbanan och nu även i Blåbär. GI-barer med högt proteininnehåll och supergod smak! I LOVE!

Så..sängen var det!!

Kommentarer
Postat av: Fanny

Hehe! Fegis Svante, önskar att jag var bättre på trim(utbildad) så skulle jag kunna jobba hos dig i stället... Skulle vara kul att vara på ett annat ställe säg en till två gånger i veckan, inte för att jag inte gillar mitt jobb/arbetsplats men omväxling är aldrig fel! Kyss!

2007-10-11 @ 21:02:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0