Cykeltönt eller cykelfantast?

En del tycker jag har en smärre hjärnskada som cyklar till och från jobbet...
"Du är störd- ska du cykla i VINTER också?"
"Har du inte gett upp cyklandet ännu?"
"Men det är ju så låååångt"

Men det går faktiskt snabbare för varje gång och jag kommer på fler och fler argument för att fortsätta med mina cykelresor:

1.Fysiska hälsan:
-mina lungor och mitt hjärta blir starkare
-stressen i kroppen minskar/lägre vilopuls
-friskare hud och hår
-bättre immunförsvar
...o.s.v

2.Psykiska hälsan
-jag får möjlighet att RENSA hjärnan från allt "surr" och jag behöver bara koncentrera mig på att trampa och komma fram till "målet"
-Självförtroendet ökar eftersom jag sätter upp ett mål som jag klarar- dessutom klarar jag det bättre och bättre för varje gång
-Frisk luft gör mig lycklig
-Jag mår möjlighet att vara ute ca 6 timmar på en dag(och det är fan inte dåligt nu när vintermörkret tar över allt mer)

dessutom:
-Lovis får motion och hon får även se en massa (enligt henne) intressanta saker när hon ligger i kärran. Det är 6 timmars kombinerad motion och "miljöträning"(inte konstigt att hon blir trött)
-Vi har mysigt ihop och vi har ett gemensamt mål: att komma FRAM!
Ni skulle se vad glad och tokig Lovis är när vi äntligen är framme. "Vi GJORDE det, matte! Yippi"

Tänk vad frisk luft och motion kan bidra med!
Jag ÄLSKAR mitt nya liv som cyklist!

Igår kom jag hem strax innan nio. Kom iväg sent från jobbet och försökte cykla på i bra tempo för att hinna till "House".
Jag hade hoppats att jag skulle hinna spola av mig i duschen och slänga mig ner i soffan till klockan nio. Men när jag kommer hem står Lisa och tvättar håret och jag var tvungen att vänta de där långa sekunderna det tog för henne att bli klar..klockan tickade...House började...Lisa slänger sig i soffan...jag försöker krångla av mig mitt förbaskade underställ som sitter som gjutet på kroppen..panik..jag får inte av skiten:/ När man är svettig så blir det ännu svårare och det kändes som om jag hade en tvångströja på mig.
Ber Lisa att dra av mig tröjan men det var tydligen för svårt för HON vill väl inte titta bort ifrån tvn den sekund det skulle ta att dra tröjan över hvuudet på mig. "Nej, inte nu" säger Lisa..."Jag kan ta det i paus"
I PAUS? Ska jag sitta i mitt svettiga underställ till paus? Eller ska jag skita i House? JAg SKITER i det där förbannade fjant-programmet..jag ska ALDRIG mer se det! Och jag ska ALDRIG mer be ngn om häjlp för det är väl för mkt begärt! Har jag krånglat mig in i ett svettigt underställ- då får jag minsann skylla mig själv. Då är det ju vekrligen för mkt att be om hjälp. Eller rättare sagt: förvänta sig att få hjälp...
Krånglade av mig tröjan själv(vilket var ännu svårare när man var arg och otålig)...tog en långdusch istället och det var ganska välbehövligt!

Jag har svårt att bli arg..men SÅDANA här saker kan få mig att gå i taket! SKITSAKER som inte skulle behöva förstöra mitt humör...

Jag hatar när "viljan att underlätta för andra" inte existerar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0