bilskrutt!

Okej- senaste nytt:

Har haft en riktig "trött"-helg. Sov bort större delen utav den regnmolnstunga Lördagen och missade dessutom sverigematchen som jag längtat så efter. Såg fem minuter, sen blev jag ordentligt våldtagen av sömnmannen:P
Sov till halv elva på Söndagsmorgonen och var helt groggy i skallen..sådär som man blir när man sover allt för mkt!
Åkte till sundbybergs bk med fanny och annika(fannys annika).
Gjorde ngr misslyckade försök att träna hund- men det ville sig inte riktigt och jag fick inte ut det jag önskat av träningspasset. Men det berodde inte bara på en slarvig och trött matte- utan även på kära Lovis som gick med svansen mellan benen större delen av tiden och knappt vågade leka med mig. Det händer ngr dagar varje månad och det gör mig så frustrerad. Ingen ide att träna dessa dagar- men jag VILL ju så gärna!! Körde iaf ngr agilityhinder(för första gången) och Lovis hade inga större problem. Skulle va kul att "köra" lite agility..lovis tycker ju att det är väldigt kul att klara "hinder"- och för henne är det nog ganska självbelönande. Kan ju börja varva lydnad och agility och använda agilityhindrena som belöning för lydnadsmomenten.
Hem till mamma efter träningen på bk. Åt massa god mat och provlåg hennes nya uppblåsbara säng/madrass. Den var så skööööönnnn! En sån ska jag också skaffa. Den tar ingen plats när den inte är uppblåst och när man ska blåsa upp den sätter man bara en sladden i kontakten och vips så har man en säng:) Går på två sekunder! Kan inte bli bekvämare!

Vidare till måndagen..den här underbara dagen "startade" med att bilen INTE ville STARTA! Den var totalt död när jag vred om nyckeln. Svarade inte alls...
Svor ngr ramsor och ringde sen efter taxi. Fick betala härliga 350 kr för resan till Fruängen men kom iaf inte för sent. Fick åka kommunalt efter spinnigpasset i telefonplan och vi var väl hemma runt halv nio.
Ringde pappsen. Fick nummer till assistansjouren. Det är en tjänst vi betalar ngr hundra i månaden för- och då ingår fri bärgning/starthjälp/övrig hjälp. De skickade dit en snygg bärgningskille(varför är de alltid så HOTTA?) och trodde att det var ett startrelä som svikit. Erbjöd sig att bärga bilen till verkstad men när jag ringde lilla pappsen föredrog han att försöka ordna det själv. Den bra nyheten var att det ingick fri hyrning av statoilbil när man hade assistansjour- i tre dygn. Så den snygga bärgaren körde mig till statoil i Nacka där jag fick låna en skitnice skoda oktavia(hur fan det nu stavas..jag och bilar!) Så nu står den parkerad utanför och väntar så snällt på mig:) Kan tillägga att bärgningskillen hette Micke och bodde i Saltsjöbaden. Han hade en weimaraner som han jakttränade och använde till eftersök och han var som sagt inte direkt FUL:/

Nu ska jag SOVA! På återseende...

Kommentarer
Postat av: Karin

Okej.. En fråga!!! Tog du hans nummer??? :P Låter inte fel det där juh... hihi.. puss

2007-09-11 @ 22:43:50
Postat av: Fanny

Hej!
Hur går det med beslutsångesten!!! hehe!

2007-09-12 @ 20:52:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0