september är min månad

Jag älskar verkligen hösten! September är nog min favoritmånad...inte för varmt och inte för kallt och med massa vackra löv som strålar med sina fina färger:/ På mornarna är luften sådär härligt klar och skön att andas...
Lovis gillar också hösten. Hon degar ihop när det är för varmt- och går ofta lite på lågvarv under sommaren. Men höst och vinter- då har hon ofta bra med energi.
Vi var ute bra länge imorse! Tog en skön skogspromenad och tränade mkt "osynlig inkallning" genom att jag stannade och stog helt stilla..inväntade att hon satte fart emot mig. Belönade förbi med boll.
Jag är trött på att hon segar efter när hon är lös. Mkt dofter för damen just nu...och jag har inte alltid så mkt tålamod med dofteriet:/
Så nu blire lite sluta-sega-efter-träning! Jag kopplar loss och går...när Lovis fastnar vid en lukt stannar jag till(vilket är signalen att komma emot mig) och om hon kommer omgående så får hon sin belöning och även springa tillbaka och lukta(om hon känner för det) Om hon INTE kommer omgående går jag tillbaka och kopplar upp henne. Tilläggas kan att jag lärt in stoppen separat- så hon känner igen signalen "stillastående matte". När hon börjar förstå att hon vinner på att inte sega..och förlorar på ATT sega så lägger jag INTE in stoppen enbart när hon segar! Då får hon mitt stopp som "belöning" för att hon inte dröjer... Ni förstår nog varför:)

Nää, nu står Lisa här och trampar! Skriver mer ngn annan dag. Jag har aldrig riktigt tid att skriva blogg:/ Ska bli bättre på det!!

Hej Svejs!

Kommentarer
Postat av: Fanny

Tjo! I morgon bär det av mot daaälven och en vecka av hundträning, synd att det inte känns som mina hundar e på topp bara. Yoga har precis börjat löpa och med det lite snor och nys, Qarma e bara allmänt mångo :-)
Jag ska i alla fall anstränga mig till det yttersta och träna vardagslydnad den här veckan, vi får vell se hur det går, jag lämnar raport sen! Kram

2007-09-16 @ 15:53:12
Postat av: Karin

Jag har uppdaterat nu din bajskorv!!! Nu e det din tur! Puss

2007-09-17 @ 23:13:05
Postat av: Karin

Hallå?? Nu får du sluta skälla på mig när det gäller uppdatering för du e värdo själv *lipar* Puss puss puss

2007-09-22 @ 23:30:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0