äntligen en riktig rygga

Idag har pappa varit förbi och kikat på lilla Pago. Vi lastade in alla tre hundarna i bilen och for iväg till fanny för att låna en "valpsäker" ryggsäck(en sån som man kan snöra ihop). Det ska bli underbart att kunna gå längre promenader med hundarna och ha valpen på ryggen. Tack Fanny! Du är guld värd...

Vi åkte till Gustavsberg, slog oss ner på en bänk och tog en glass.
Hundarna fick såklart sista slicken;) Pago börjar förstå att det är lönsamt med passiva beteenden. Och Lisa tycker jag letar sjukligt mkt efter dessa beteenden! Alltid ögonen öppna*ler*

Pappa körde hem mig och sen tog jag en skogspromenad alla hundarna. De fick leta mat i skogen och Pago strosade nyfiket runt. Han insåg snabbt att jag var duktig på att hitta dolda matgömmor- och höll ett öga på mig för att inte gå miste om ngt:)

Efter middagen fick Ollie och Lovis ett varsitt träningspass. Lovis fick öva sig på att få ett kommando och sen bjuda spontant. Försökte med beteendet gå på baktassarna. Hon föll lätt in i "framförmappbeteendena" och vägrade fortsätta prova. Nu har vi tränat framförmapp så länge att hon blir lite frustrerad när ngt ändras lite...
Tanken med framförmappen är att den alltid ska fungera som uppvärming. De beteendena som finns i framförmappen vill jag snabbt kunna få fram(ex spontana ligg, sitt,backa, stå och utgångsposition) Men sen vill jag kunna jobba visare med trix och konster. Det ska jag börja plocka in i mappen.
Måste återigen fundera på hur jag ska ha det och vilka signaler som ska användas. Måste strukturera upp min tankegång lite innan Fanny Gotts kurs så att jag kan få svar på en del frågor
Ollie fick också tänka lite. Hon bjuder på sänka huvudet mot golvet, dra in huvudet mellan frambenen och backa. Jag gillar hennes attityd! Hon är så koncentrerad och med...
Pago fick vara i Lisas knä under tiden. Det gillade han INTE! Han ville också träna och hade ingen lust att sitta still. Men han fick helt enkelt skrika av sig- vilket tog dryga kvarten- och sen slocknade han. Övertrötta krake!
Imorn blir det lite lugnare..

Nu ska jag varva ner och förbereda mig på en ny arbetsvecka...


226642-61


dags för upptäcktsfärd

226642-62


packat och klart! Valp på plats

226642-63


Hundarna nöjda efter en mysig skogsvistelse

226642-64


Kommentarer
Postat av: Madde

Ha ha ..han ser helt underbar ut i sin rygga lilla "pago" Du får värsta träningspasset på promenaderna nu :-))
Pussa på prinsen!

/Madde

2008-05-01 @ 07:33:02
URL: http://www.dobvoyage.se
Postat av: Therese & lexi

Hej!
Vad söt han är lille Pago. Pussa honom från syrran.. Ha det bra //Therese

2008-05-01 @ 20:12:03
URL: http://www.milooqharma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0