dygnet borde ha fler timmar!

Äntligen helg! Ska bli skönt att varva ner lite och hinna med hundarna.

Igår var Ollie sjukt understimulerad och jag var inte på mitt bästa humör.
Försökte kompensera det med en långpromenad med Ollie och Lovis efter jobbet. Lisa fick vakta Pago(som han nu ska heta..)och han hade tydligen slocknat så fort vi försvann ut.
Ollie och Lovis fick en långis som avslutades med ett träningspass/lekpass på ängen. Lovis lekte jättefint och var het som sjutton. Försöker lära hundarna att se på när jag leker med den ena hunden. Kopplade upp den hunden som inte fick vara med och skiftade dom emellan. Lovis hade liiite svårt att förstå att kommandot inte hela tiden gällde henne- men tillslut trillade poletten ner: "Aha- matte måste ropa "Lovis-varsågod" för att jag ska få springa och kampa".
När jag kom hem hade klockan hunnit bli nästan tio och jag tog en sista kiss med Pago. Sen däckade jag i soffan framför "notting hill". Pago sprang runt och undersökte lägenheten ett bra tag och kampade med allt som han upplevde "kampvänligt" men till slut tröttnade han och gick och la sig i sin bädd:) Han brukar få ngn liten belöning när han självmant går och lägger sig- och man ser att beteendet har ökat en aning;)*beteendeanalysjohanna*

Inatt sov jag jättebra! Pago sov sked hela natten med sitt lilla tryne inborrat i mitt hår. På morgonen när jag vaknade låg han på rygg med alla fyra tassarna rakt upp i vädret. Samma sköna sovstil som Ollie:)

Måste säga att Pago är väldigt duktig på att kontrollera blåsan! Kommer ihåg att Lovis hade väldiga problem med rumsrenheten. Men jag upplever att hanarna snabbare blir rumsrena. Atlas var också superduktig på att göra ifrån sig ute...

I eftermiddag har jag tvättstugan. Ska slappa lite fram till dess. De "vuxna" hundarna har varit ute på en längre promenad medan Lisa passade Pago.
Efter det tog jag ut Pago på en egen sväng på ängen. Vi tränade på on/off lek och rörelse emot. När han drog bra så släppte jag och tog fram en ny leksak som jag drog ner när han kom emot mig. Bröt genom att plocka in honom i "ryggsäck" och fortsätta leka så fort han släppt leksaken. Detta börjar han sakta förstå...
Han fick också smaka på kamptrasan i snöre:) Den var himlans spännande...
Måste försöka se till att få en del egen tid med valpis

Ska försöka hinna med lite burträning senare...

hej svejs

226642-51


Ollie och Falcon

Kommentarer
Postat av: Fanny

Jag röstar också deffenitivt för Pago!!! Jätte gulligt! Krams!

2008-04-26 @ 18:55:05
URL: http://qarmacleoyoga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0