första dagen med valpis

Första dagen med "lillknodden" och jag måste säga att det har gått över förväntan! En cool, nyfiken och härlig kille har jag fått:) Tack Madde!

Fick inte så överdrivet mkt sömn inatt eftersom Ollie var tvungen att studsa upp och ner ur sängen natten igenom. Valpis sov bra- men stördes nog av den dumma settern;) Kommer ihåg att jag mumlade till Lisa: "Jag ska döda Ollie- SNART!" Haha...
Så imorse var jag ganska groggy och det höll i sig hela dagen. Trots mitt stora, trötta huvud så lyckades jag överleva dagen:)

Det kommunala till jobbet gick bra. Pago/paco(pga beslutsångest så kallar vi honom valpis tillsvidare)fick sitta i ryggan och Ollie och Lovis skötte sig utomordentligt.

När vi kom till jobbet fick de sitta i vet.rummet och det tyckte inte valpis om! Det var stor protest..men tillslut tröttnade han en liten stund och fick då komma ut. Sedan fick de sitta bakom kompostgallret på "den vanliga platsen".
Kopplade i dap.kontakt och satte på valpis ett dap.halsband. Vet inte hur mkt det påverkade men han var jättelugn resten av dagen. Jag var noga med att gå in och belöna när han lagt sig tillrätta och det verkade han förstå fort..

Egentligen hade jag velat haft semester flera veckor med valpen men samtidigt kanske det var bra att det blev sådär. Vi kommer ju liksom snabbare in i rutinerna och så länge han får sin sömn så tycker jag inte att det är ngt problem att vi går miste om den "långa smekmånaden".

Har lekt ngr superkorta pass idag med valpisen och han älskar det!
Leken är verkligen så viktig!! Tänk att så många inte inser det- och går miste om den biten.
Lovis och Ollie fick sig ett varsitt "genipass" för att bli av med lite hjärndamm

Efter jobbet åkte vi bussen hem eftersom saltsjöbanan var avstängd:/
När vi kom hem gick vi upp och hämtade hundarnas mat och Ollies långlina. Medans Ollie och Lovis letade mat så tränad jag lite följsamhet med valpen.
Belönade rörelse emot och vänster sida med lek. Helst vill valpis inte komma upp på ngn sida alls- han vill hellre gå mellan mina ben så att jag snubblar över honom:) men det är ju inte så konstigt- allt är ju så nytt och läskigt

Nu ska vi sova...välförtjänt sömn

226642-47


tröttis!

226642-48



226642-49



226642-50


Kommentarer
Postat av: evans

Vilken söt en! Vi har två hundar och jag kommer ihåg att just första natten var lite jobbig. Jog tror jag sov med ena armen på hunden hela natten :)

2008-04-24 @ 22:38:05
URL: http://evans.blogg.se
Postat av: Annika

Men oj vilken söting!
Jag kommer ihåg när vi precis fått hem vår hund...helt underbart men tiden går så fort - nu är han snart 11 månader (fast lika underbar som innan så klart) ;)

2008-04-24 @ 22:38:17
URL: http://annikaedvardsson.blogg.se
Postat av: Jonathan(johannas kompis)

johanna jag e såååå avis

2008-04-24 @ 23:55:17
Postat av: Jonathan

han kan heta JOjje=)

2008-04-24 @ 23:56:23
Postat av: Lisa

aboslut PAGO, ingen paco här inte!!

2008-04-25 @ 07:42:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0