Gullungar- Ollie och Lovis

Hundarna har varit hos Fanny måndag, tisdag och onsdag(Tack Fanny och Dogstore!!!) medans jag har varit på så kallad företagskryssning.
Innebär att man åker iväg och äter, dricker, dansar en massa och försöker ta in en del information i ämnet "näringslära". Jag tycker verkligen att ämnet är SÅ intressant och det är så oerhört kul att jobba med ngt som man brinner för.
Ju mer jag lär mig desto mer hungrig blir jag på kunskap. En fördel är att jag ofta är så skeptisk och inte går på vadsomhelst. Det kan ta lång tid innan jag väl "köper ett koncept"- men har jag väl "köpt" det så vill jag gärna få andra att köpa det:)

Det är det som är absolut bäst med mitt jobb: att få sälja produkter som man tror på och som man märker fungerar. För mig är det så motiverande med alla kunder som kommer tillbaka och säger "du hade rätt- det fungerade verkligen!".
För varje gång jag lyckas hjälpa en kund och känner att det fört dom framåt så blir jag bara så glad. Jag gillar att hjälpa och jag gillar att se resultat- that's it!

Håller just nu på att arrangera en föredragskväll med Eva B och en norsk veterinär. Det blir halva kvällen "näringslära" och halva kvällen "kommunikation mellan människa&hund". Föredragen kommer vara helt gratis och vi bjuder på mat för både fyrbenta och tvåbenta:) Nu hoppas jag bara att datum klaffar och att scandic i kungens kurva är ledig det datum vi tänkt. Alla är välkomna- men anmäl gärna så vi vet hur många som kommer.
Jag tror det kan bli en jättetrevlig kväll!!

Ollie är en dröm! Hon får vara lös i lina och där ser jag till att bjuda på mkt roliga aktiviteter. Försöker hon lämna mig under en aktivitet blir hon vänligt men bestämt tillbaplacerad. Hon får lära sig att det inte är slut förrän jag säger till. Vi leker mkt- on/off och försöker bryta när det är som roligast. Ollie gillar lek:) Och Lovis får också vara med på ett hörn. Härligt med lite konkurrans*ler*
När Ollie får syn på fåglar så sätter jag henne ner och belönar att hon sitter lugnt och tittar. Försöker hon rusa upp mot dom är jag snabb att sätta henne ner igen. Det är verkligen en fördel att sätta hunden när man tränar stadga- då har man ett försprång om man ska "fela" hunden i rätt sekund.

Koppelgåendet är nu jättebra och jag fortsätter träna korta pass. När jag och hon tröttnar lägger jag in kopplet under benet och hon får gå som hon vill. Det blir tydligt för henne och hon orkar då koncentrera sig helhjärtat.
Imorse tvärnitade jag när hon passerade förbi mig i för högt tempo och Ollie fick sig ett ryck i kopplet(som hon orsakade själv!). Hon skrek som en stucken gris och folk vände sig om på gatan och trodde väl att jag misshandlat hunden. Det var faktiskt pinsamt!! Och hon skrek ett bra tag...Men när jag bestämde mig för att hon bara var "dramatisk" och valde att nonchalera så slutade hon ganska omgående. Men för säkerhetsskull ska jag nog be veterinären känna igenom henne så att hon inte har ont ngnstan:/
Jag känner ju igen Ollies "skrik-syndrom" från kloklippningen. Första gången jag fick in henne för kloklippningsträning så gallskrek hon bara jag lyfte tassen. Högt och gällt och hjärtskärande! Jag valde då att vända bort huvudet och inte se på henne samtidigt som jag lugnt men bestämt höll kvar i tassen. Till slut tystnade hon. Efter ca två träningspass upphörde hon helt med detta och nu säger hon aldrig ett pip. Så vi får väl skylla på att hon är en "dramaqueen" som provar "skrikmetoden" när ngt är lite jobbigt*ler*

226642-26


Gullisar!

226642-27



226642-28


Ollie på tåget. Trött efter en långpromenad...

226642-30


En ännu tröttare Lovis. Dynghögen!

Kommentarer
Postat av: Jonathan

Fan du ska ha fågelhund(stående) de är som gjort för dig =) Typ en sån där....vad heter dom....JO Kleiner M¨nsterländer

2008-04-17 @ 23:28:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0