sen uppdatering

I helgen har jag hunnit med en del spårande med blandade resultat. I lördags lade jag ett spår som visade sig innehålla lite för mkt svårigheter. Det var ett spår som gick nästan uteslutande över berg och det hade dessutom legat 3-4 timmar. Dessutom hade jag på flera ställen vänt tillbaka en liten bit i spåret för att krångla till det ännu mer?Lovis virrade bort sig ordentligt och bakspårade en längre bit innan jag bröt och plockade ut henne från spåret.
Gick hem med en mkt olycklig Lovis. Hon har ju ibland så svårt att hantera misslyckanden. Lilla snörpan;)

Gjorde ett nytt försök idag och höll gårdagens misslyckanden i bakhuvudet. Idag(söndag) skulle det bli en lagom utmaning! Lade två spår: 1.?bergsspår? med kort liggtid och en del godisgömmor,
2. Ett längre spår med en del sicksack, terrängbyten, vinklar,föremål och spårapporter.

Hon klarade båda spåren galant! Hon var väldigt spårnoga och eventuellt hade hon också gårdagens misslyckande i bakhuvudet. Hon tappade spåret ngr gånger men gick tillbaka och ringade fint. Hon klarade även terrängbytena bra- vilket annars kan vara en stor utmaning för henne. Spårapporterna grep hon mkt bra men leksakerna ville hon helst strunta i*ler* Hon tyckte att det var väl bara att plocka upp dom och fortsätta spåra med dom i munnen..men icke sa matte

Har även hunnit med ett aerobicspass och ett biobesök i helgen. Dessutom har jag och Lisa haft städ, tvätt och matlagningsdag idag. En ?nyttig? söndag med andra ord; två timmars kvalitestid med hunden, lagat massa matlådor, städat och tvättat kläder..kan det bli bättre?!
Har till och med arrangerat en liten vårkorg med blommor som jag ställt i vardagsrummet och den är SÅÅÅÅÅÅ fin!!

Har gått tillbaka till klossträning. Ska se till att utveckla klossträningen lite mer för att få så fina ingångar som möjligt. Exempelvis kan jag börja köra inkallning mot klossen för att få fart+bakdelskontroll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0