rasval

Carina försöker övertala mig att lägger ner dobbisplanerna- och satsa på bc eller schäfer. Som om det skulle vara lättare att få tag på en bra schäfer:/
Hon ägnade många minuter åt att efterlikna en dobbis genom att vanka fram och tillbaka, fram och tiilbaka och fram och tillbaka. Plus att hon spädde på den "nerviga imagen" med att pipa, gnälla, hjässa och studsa. En dobbis är ju bara ett packet med dåliga nerver, massa stereotypt springande och okoncentration- påstod hon.

"Men nu beskriver ju du dagens dåliga dobbisar!" påpekade jag...
"Jag vill ju ha en dobbis som är så som dobbisarna egentligen SKA vara!"

Men ngr sådana fanns det tydligen inte längre...

Men när jag nämnde Maddes(Fannys uppfödare så var Carina tvungen att backa;)

Jag ska ägna kommande året åt att fundera över rasval! Fördelen är att man med tiden får allt mer kunskap och erfarenhet vilket gör det betydligt lättare att välja eftersom man kan sålla bort många raser.


Igår var jag och annica på Amazonas och åt lite lyxmat:) Sen sov jag hos Lisa...Lisa envisades med att ha Lovis sovandes inne hos henne vilket ledde till att Lovis låg och klagade större delen av natten*stackars lovis*

Kommentarer
Postat av: Karin

Jag tycker du ska skaffa dig en chihuahua... det passar din "outfit" hahahahah... liiiiite rolig va jag nu va??? Puss puss

2008-02-17 @ 15:20:05
Postat av: Fanny

Haha! Nu ska Carina få med mig att göra... Säger ju det, det e hel värdelöst att ha Dobbis då de flesta har just den inställningen till rasen. Tycker det ska bli så kul när du får din Dobbis och kan bevisa för folk viken användbar brukshund den faktiskt är och så sjukt mycket snyggare än både Schäfern och BC!!! HIHI! Jag själv börjar bli mer och mer förtjust i flattar, vad säger du nu? Enligt Benny Sten är det ju som en Dobbis fast med mer päls!!! Ganska komiskt att han sa så då han själv har Flatte men inte verka ha särskit mycket till övers för Dobrarna! Ja ja! Vi åker och kollar på Inez valpar sen när man får komma och se de så får man se hur det går då!!! PUSS!

2008-02-17 @ 21:21:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0