Tumba -tur och retur

Igår åkte jag till Tobbe efter jobbet. Tog direktbussen från fruängen till Tumba- den tar sjukt lång tid men det är nice att slippa byte!
Det var skönt att slippa åka hem till en mörk och tom lägenhet.(Lisa sov hos sin pappa). Dessutom får man ju alltid massa god mat när man hälsar på Tobias:P
Snodde med lite tugg från butiken till hundarna. De fick en varsin oxstrupe och Lovis fick som vanligt sprutdiarre:/ Ska inte ge henne strupar- att jag inte lär mig!
Rocky har blivit jättelugn och sansad. Eller så är det bara jag som vant mig*skrattar*. Nää, men jag börjar gilla honom allt mer...Han har så stor perosnlighet!! Börjar förstå varför Tobbe så gärna vill ta valpar efter honom.

Imorse fick jag meddelande av vår trimmare,Svante:" jag är sjuk!"
Jaha...det var bara för mig att åka till jobbet och ringa trimkunder.
Är det JAG som ska behöva göra sånt? Jag ringde Svante när min irritation lagt sig och förklarade snällt att han faktiskt får skriva in sina bokningar i en kalender som han tar med sig hem. Så att HAN kan ringa återbud i sådana situationer. Jag ska inte behöva åka till jobbet 1-2 timmar tidigare för att ringa hans kunder..Jag är trött på att vara snäll! Om man är för snäll och gör saker mot sin vilja så blir man bitter istället...Och bitter vill man väl inte bli?

Lovis behöver mkt avståndslydnadsträning! Det insåg jag imorse- för miljonte gången. Ropar jag på henne när hon är ngr meter bort så har hon fetvadd i öronen. På nära håll har jag tränat massa mkt lystring och inkallning- även med stora störningar- men INTE på avstånd. Jag behöver en medhjälpare och/eller en skrammelburk.
En ide är att slänga ut ett godissök som hon får arbeta med. Gå ifrån henne ett visst antal meter och lämna medhjälparen hos henne. Ropar jag och hon inte kommer så tar bara medhjälparen bort henne från godissöket. Lyssnar man inte får man inte söka godis. Det är just det jag behöver arbeta med. Inkallning kontra nos/nosarbete på avstånd. Så fort näsan åker på så sorterar hon bort mig om jag är på avstånd. Kanal nos på- matte av!

Egentligen skulle jag ha pipan för den har en helt annan genomslagskraft men jag vill kunna använda rösten på avstånd också...

så det så!


Nu ska jag och Lisa äta omelett

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0