Home sweet home

Jag har en 12 timmar lång tågresa bakom mig och inte mkt sömn fick man inatt:/ Det var fullproppat med hundar i min vagn så det blev vääääldigt tight.
Men det var dock enormt lugna och sansade hundar. Det tackade jag för!
På resan upp så satt vi bredvid en amstaff/rottistik(gissning) på 10 mån som hade en stor portion myror i baken. Jag delade med mig av mina märgben som hade fått följa med från sthlm och det gjorde underverk. Hon låg sysselsatt resten av natten och tuggade förnöjt. På morgonen var hon helt utslagen efter allt arbete med benet;) Finns det ngn bättre medicin mot unghundsmyror än märgben?

På hemresan behövdes det inte ngn märgbensutdelning. Alla hundarna sov djupt. Jag delade vagnen med en jaktgoldentik på ca 1år, en eng.cocker på 4 år, en schäfer/gråhundskille på två år och en underbar dobbistik på 4 år(kuperad från USA) Det kan inte vara lätt att dela SOVvagn med mig- eftersom jag alltid har en miljon frågor om alla hundar jag träffar på:) Dobbistiken blev jag helt kär(ovanligt! Ett tecken från ovan!!). Hon verkade så lugn, stabil och sansad. Och så klok. En del hundar utstrålar verkligen klokhet och det är jag nog lite svag för!

Nu ligger Lovis på soffan och sover tungt. Tveksamt om hon fortfarande lever;)
Tågresan tröttar ut både fyrbenta och tvåbenta. Dags för matte att få lite sömn också...

Natti!

226642-8


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0