guldkant på tillvaron

Okej- veckan som gått:

Har hunnit med en del träning av hunden och det har känts bra.
Så fort jag känner att magkänslan sviker så bryter jag...
Självdisiplin kallas det:P
Har tränat mkt framförmapp och Lovis blir allt duktigare på att erbjuda sitt, ligg, stå, backa och utgångsposition. Min fokusering på tydligheten har lett till att Lovis är mer självsäker och snabbare skiftar mellan beteendena. Om jag går i fällan och ökar kriterierna för fort och Lovis blir frustrerad så bryter jag istället för att låta henne jobba i "fel läge" och förstärka frustration och passivitet. Byter vi miljö så går det betydligt sämre- så jag ska se till att jobba in framförmappen i många olika situationer.

Igår(torsdag) sov jag hos Fanny och imorse gick jag upp tidigt och följde med henne till Dogstore. Där lämnade jag Lovis och fortsatte sen vidare till mitt jobb. Lovis ska vara hos Fanny i helgen medans jag ska passa på att vara hundfri. Imorn åker jag och Lisa till mamma för att glo på melodifestivalen. Vi ska sova där och på Söndag ska vi åka på SPA:) Ska bli underbart...Jag behöver verkligen en ordentligt massage! Min kropp är stel och spänd som en fiolsträng:/

En glad nyhet är att Per och Christina har sagt ok till att jag införskaffar en ny hund:) Så nu är det fritt fram för mig att börja planera mitt framtida hundköp. Det lutar åt dobbis men vi får se vad som händer och sker...

En annan glad nyhet är att jag äntligen har fått en ordentlig portion uppskattning av mina chefer. Christina ska betala min tävlingslydnadskurs för Fanny Gott i sommar! Inte illa pinkat..

Nästa vecka ska jag och Fanny tränar för Maria Hagström som kommer till Sthlm. Förhoppningsvis kan vi även delta på hennes spårföreläsning på vällingby BK

Natti

Kommentarer
Postat av: Fanny

Det ska bli så kul på torsdag!!! Jag längtar!

2008-03-16 @ 18:21:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0