kameran på vift...

Igår var det valpkurs! Jag och Carina kom för sent även andra tillfället. PINSAMT! Det är ju sådana kursare man irriterar ihjäl sig på...
Dessutom är vi säkert väldigt energikrävande eftersom vi inte alltid gör som vi blir tillsagda.

Maria hade sagt åt mig att i leken alltid släppa leksaken när Pago drog bakåt. Men jag har på senaste blivit lite tveksam till detta eftersom hans drag bakåt blivit sämre och sämre. Alltså tycker han inte att det är ngn höjdare att vinna leksaken utan vill hellre ha ökad dragkamp...
Han vill ju gärna dra mest med frampartiet och bugar så fint och väntar på att jag ska bli aktiv. Där tyckte Maria att jag skulle busa upp honom mer men det tyckte inte jag. Jag avbröt istället när han blev passiv i dragandet...
Jag orkar inte lägga ner allt för mkt energi på att stirra mig blind på att leta rätt beteenden i leken. Jag vill bara ha roligt..och det känns som att leken blir lite stel när man börjar leta för mkt beteenden.
"Belöna steg bakåt, rak rygglinje, ej ruska o.s.v" Det slutar med att man börjar titta för mkt på hunden och då blir hunden lätt lite passiv i leken.

Vi fick även träna på koppelgående och target(tass).

När det kom till koppelgåendet fick vi i uppgift att klicka varje gång hunden gick fint och om hunden hamnade i sträckt koppel och omgående vände tillbaka skulle vi belöna det...Men det hade väl varken jag eller Carina ngn lust med. Sträckt koppel skulle inte ens finnas med på kartan. Tjockskallar e vi:/

Och när det var dags för targetträningen vägrade Carina frishejpa tasstarget eftersom hon inte ville ha med "massa skit". Maria försökte övertala henne...men det var lönlöst;)

Stackars Maria! Vi kan inte vara allt för roliga att ha på kurs...:)

Kameran tog jag faktiskt med och Maria var gullig och tog en del kort. Men självklart glömde jag kameran på kursen. SÅ TYPISKT MIG!!! Får väl lägga in bilderna nästa vecka när kameran är hemma igen...

Imorse tog vi lite sovmorgon. Sen fick Pago vara i buren medans jag slappade framför tvn. Jag la in honom där när han var på väg och somna och han protesterade inte alls. Somnade om på en gång...

Har suttit lite utanför butiken idag med hundarna och njutit av solen. Hundarna fick ett varsitt grisöra och sen låg de förnöjt och knaprade.

Lilla grisPago vaktade butiken idag när jag hade smitit in på ett snabbt toabesök. Hörde hur han skällde bakom kompostgallret när han hörde att ngn var i butiken...Det är då mkt ljud på honom! Vi ska inte prata om dobbispipet när han är uttråkad. Då protesterar han högljutt och när han märker att han inte får ngn reaktion från mig så tar han ut frustrationen på Lovis genom att hänga sig i hennes öron och ruska;)

Nu är det dags för sängen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0