lördag

Äntligen helg! äntligen TID för framförallt valpen...

Imorse tog jag och Lisa en liten promenad med alla hundarna. Pago i ryggan. Det börjar bli lite tungt att ha honom på ryggen...men när Ollie åker hem om ca en vecka så behöver han inte vara så mkt i ryggan. Då ska Lovis få cykelmotion och förhoppningsvis förlora ngr gram;) Pago får sitta bak i cykelkärran. Sen hinner jag ta korta valppromenader med honom själv.

Idag får det bli en vilodag. Pago behöver nog det efter gårdagen. Då var det veterinärdag och det blev mkt "nytt" för lillen. Han fick bland annat hälsa på en irlänsk varghund, en pudelvalp och en flattvalp. Flattvalpen(hane) på 3 månader var ingen rolig lekkamrat. Jag bröt leken när jag märkte att flattvalpen bara skulle klämma till Pago. Pago har också lite attityd och han blev riktigt sur:)

Ngr korta lekpass med Pago har jag hunnit med idag. Vi leker kortisar i olika miljöer och jag tycker han är duktig på att engagera sig i leken trots mkt störningar runt omkring. Än så länge:) Dessutom börjar han bli duktigare på att röra sig emot mig med leksaken när han vunnit den...så fort han rör sig emot mig drar jag ner en till leksak. Nu släpper han faktiskt den första när han kommer fram och tar den andra...

Vi har också hälsat på ngr barn på gården. Pago gillar barn! Han får gå fram och hälsa när han blir passiv. Men det är dags att utveckla passivitetsträningen lite eftersom Pago numera säger "det här KAN jag!"

Nu ligger han och sover i sin nya favoritbur:)

Kommentarer
Postat av: Jonathan

Johannaaaaa biiiiildeeeeeeeeeeeeer!!!!!

2008-05-10 @ 18:06:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0