när vi tre blev två

Nu har jag äntligen bara två hundar! Det är SÅÅÅ skönt...och jag känner mig mkt lugnare och klarare i huvudet. Dessutom slipper jag det där dåliga samvetet som jag drogs med sista veckan...hatar att ha dåligt samvete:/

Pago får vara allt mer på marken:) Imorse tog vi en kortpromenad med lite träning. Han börjar bli en höjdare på att skvallra och när ngt dyker upp så väljer han OFTAST att snabbt vända sig emot mig istället för att ge ifrån sig massa fjantiga skall.

Korta, korta koppelträningspromenader tar vi. Han har mkt energi och det är ibland väldigt mkt springa åt alla håll och kanter:) Tränar mkt stopp i kopplet mot störningar och att uppkortat koppel= bli passiv/sluta streta.
Det är ngt jag borde tränat mer med Lovis. Hon är ju en riktig liten stretmaja ibland. Hamnar hon i strekt koppel så har hon svår att ge vika. Med henne fokuserade jag bara på att hon INTE skulle hamna i strekt koppel..

Burtränar en stund varje morgon för att så småningom skapa rutinen "sova i buren varje morgon- en timma":) Vill kunna gå en riktig och aktiv promenad med Lovis utan att ha dunderklumpen på ryggen. Dessutom är han inte överdrivet förtjust i att sitta där och hänga. Låter ibland som om han fått hundra kanariefåglar nertryckta i halsen:)
Men imorse fick han följa med på en skogspromenad i ryggan. Dessutom fick han komma ner en stund och röra lite på sig i skog och mark. Han tog sig fram mkt bra och var väldigt kavat. Inga tecken på försiktighet inte...

Lilla Pop var förbi idag och lekte med Pago. De snodde ett ben från butiken som de sprang runt och försökte sno från varandra. Pop såg ut som en riktig symaskin när hon visade hela garniyret;) Imorn är det valpkurs för valpisarna.
Det ska bli skoj...

Nu ska jag gå och ta ett bad. Pago sover i buren och snarkar så sött

p.s FANNY BALOG OCH KARIN ANDERSSON ÄR VÄRLDENS SÄMSTA BLOGGANVÄNDARE!!!!

Kommentarer
Postat av: Karin

hahahhahahahahhahahaahhahahahahahah!!! Jag skaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa uppdatera.. *pussar på*

2008-05-22 @ 23:04:14
URL: http://karinofalcon.blogg.se
Postat av: Fanny

Ja vet någon annan som också varit värdens sämsta innan hon fick hem nya valpen.......

2008-05-24 @ 10:42:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0