tur att det alltid blir helg

Eftersom Lisa slutade tidigt igår(fredag) så lämnade jag Ollie hemma och passade på att ge Lovis och Pago lite egen tid. Det är betydligt enklare att träna Pago om jag slipper ha TVå hundar extra...Lovis märks ju inte så mkt:P
Så igår fick Pago slippa ryggan på vägen till jobbet och vi passade på att träna stopp i koppel, skvaller och lek i olika miljöer. Han är verkligen jätteduktig! Leker gör han jättebra och nu kommer han snabbt tillbaka med leksaken och söker upp handen för att få mer dragkamp. Vi lekte till och med precis bredvid en byggarbetsplats...Pago reagerade lite på ljuden i början men det släppte han snabbt och fick då massa lek.

På jobbet fick han ligga med uppbunden i butiken och tugga grisöra. Eller rättare sagt; han fick tugga två gristrynen och ett grisöra:) Magen full med andra ord! Men igår hade vi veterinärdag så jag tyckte det var nyttigt för honom att få ligga och kika på alla hundar och människor som kom och gick.
Jag fick jättemkt beröm för att han var så lugn och fin.
En av Ninas(veterinärens) patienter hade under vet.besöket sagt "Är han bara 11 veckor? Han verkar så lugn och så vuxen.."

Och jag upplever honom också som väldigt vuxen men mkt tror jag beror på att man tidigt låter dom börja använda hjärnan. Hundar/valpar som blir allt för styrda och hjälpta upplevs nog lätt som lite "barnsliga" och "dumma".

Efter jobbet mötte jag upp i Lisa i centrum och jag köpte med mig en stor pizza hem. Belöning för veckan som gått:) Sen glodde vi på det där talangprogrammet och början på en film(jag somnade som vanligt)

Natten har varit lugn.
Har inte hört ngr ljud från herrn på tre nätter nu. Tror det kan bero på att jag ser till att fönstret är stängt numera...

Imorse passade Lisa Pago medans jag tog en prommis med de vuxna. Jag hade inte så mkt tid på mig så jag försökte göra det bästa av tiden...Lovis fick lite lek när hon rörde sig runt mig med "rätt känsla". Idag var hon helt galen i leksaken och slet och drog som värsta pittisen. Dessutom släppte hon omedelbart på "tack" trots att hon var så uppvarvad.

Nu ska jag städa upp lite och sen i em ska jag ta med mig Pago till stan och fika med modern. hej hopp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0