dags för kryssning

Nyss hemkommen från Vendelsö där jag har parkerat hundarna hos Tia. Hon ska vara hundvakt i tre nätter när jag drar iväg på företagskryssning. Det ska bli såååååå skönt att komma iväg lite. Hoppas Tia överlever;) Vad skulle jag göra utan mina underbara hundvakter? Ni är guld värda! Jag, Tia och Janne tog en promenad med hundarna när jag kom dit. Det var ett gulligt gäng som knatade fram i den mörka skogen. En basenji, två bruna dobbisar och den lilla springerspanielfjanten:) Idag har hundarna verkligen fått promenader...Imorse tog jag och Tobbe en långis med hundarna. Jag gick med Rocky, Pago och Lovis och han kämpade med stretande Lissi. Vi var nog ute i två timnmar. Igår var jag och Tobbe och kikade på ett radhus som jag hade lite fundering på att hyra. 100 kvadrat på landet med en hyra på bara 5000+el/vatten 1500 kr. Tyvärr låg det borta i Ösmo och det tog liiiite för långt tid att åka. Så jag var tvungen att tacka nej. Men nu jävlar..nu börjar projekt "hitta ett hus att köpa/hyra". Jag tänker sluta gnälla och börja göra ngt åt min livssituation. Vill man ha ngt så får man kämpa lite...och sluta tro att det ska vara så omöjligt att skapa det liv man vill ha. Hus på landet med tomt och skog- det ska jag ha! Om det så blir en stuga på 20 kvadrat:/ Senaste dagarna har det inte blivit mkt hundträning. Jag har varit trött och sur och helt omotiverad att träna hund. Helgen var katastrof! Jag gick runt med ett mörkt åskmoln hängandes över skallen och hade verkligen ingen lust att ha ngn unghund. Kombinationen dåligt humör+unghund är inte alltid så lyckat;) Men nu är jag glad igen... När jag kommer hem från kryssningen ska jag fortsätta med spårträningen. Vi spårade väldigt mkt förra veckan och han gör verkligen framsteg. Nu gäller det bara för matte att hänga med i svängarna och ta vara på hans talang. Tillbaka på fredag.. Hej svejs

Kommentarer
Postat av: Marie

Gud va skönt!

2008-09-23 @ 22:35:49
URL: http://mariehultman.blogg.se/
Postat av: Karin

Ha så kul på kryssningen.. puss

2008-09-24 @ 08:42:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0