aj aj

Efter ett besök hos Anna Holmgren kunde jag konstatera att lilla Pago har ont i sina haser igen...Även om det kanske inte är något allvarligt så blir det lite vila och ett till veterinärbesök. Höll på att fundera hela dagen på till vilken veterinär jag skulle åka till. Lennart på strömsholm hade inga tider förrän i mitten av juni och jag kände inte att jag hade ngn lust att låta honom gå utan smärtstillande så länge...Och vågade jag sätta honom på smärtstillande då magen så lätt blir dålig på honom? Metacamet slog ju sönder magen på grabben...

Efter en del velande bokade jag in en tid på strömsholm i juni och åkte hem till Carina för att hämta rimadyl. Jag hoppas verkligen att det är snällare mot magen...för om det funkar kan jag köra en kur på honom och se om infektionen går tillbaka. Och så får vi ta det lite lugnare ett tag framöver. Synd bara att jag är inbokad på Maria Hagströms sök(och lydnads)läger i början av maj. Om han inte kan vara med på söket så får jag antingen lämna honom hemma och åka dit utan hund alternativt bara ha med honom på lydnadsbiten.

Det värsta hittils var nog(enligt Pago) när han under promenaden med Carina och Pop var tvungen att gå i koppel. Pop for retsamt fram och tillbaka i huddingeskogarna och försökte dra med sig bästisen på lite race. Men det är ju just sådant vi ska undvika...

Pago fick iaf ett kort träningspass på sundbybergs bk under skottträningen. Han fick även träna sig på att ligga lugnt på sin fäll. Det gjorde han finfint...

Nu ska jag ner i tvättstugan och tvätta klart. Sen väntar duschen...Jag är smutsig som en sotarunge:/

Hej svejs


Kommentarer
Postat av: Fanny

Hallå, du får vell hojta till när du rör dig i huddinge området. Ni kunde ju svängt in på en fika!!!

2009-04-23 @ 08:22:57
URL: http://qarmacleoyoga.blogg.se/
Postat av: Ammi

:( trist med haserna. Uno skadade ett ben en gång och fick då en smärtstilllande tablett som smälte i maten (han tålde inte metacam eller rimadyl så bra heller, ont i magen). Smälttabletten var mycket mildare mot magen. Fråga efter den ifall rimadylen inte funkar. Nu kommer jag ju inte ihåg vad den hette, men vetten borde ju veta. :)



Krya på sig Pago hälsar vi på Solinge.

2009-04-25 @ 16:49:02
URL: http://www.knorrsvans.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0