spår, spår och sommar, sommar

Det blev en tidig sommar i år:) För det är ju mer sommar än vår ute tycker jag...
Synd bara att en tidig värmebölja innebär att det ofta blir kallt under de RIKTIGA sommarmånaderna.
Vilken optimist jag är va? Haha...

Jag har iaf varit ute och njutit av de fina vädret idag också...
Mitt bilbatteri var urladdat imorse så efter att jag fått starthjälp var jag ju tvungen att köra runt en massa för att ladda upp det. Jag tog en tur ut till kungsängen och passade på att leta bra spårmark. Det är bra att lokalisera lite eftersom kungängen ligger på väg till jobbet och nu när det är ljusa kvällar så kan jag ju faktiskt spåra till sent:)

Jag hittade en del hagar och ängar som ligger bra till. Lade två spår varav det första gick dåligt. Han slarvade förbi vinkeln och verkade inte riktigt ha på näsan. Då plockade jag ut honom och han såg ganska snopen ut...Körde runt en stund till och tog det andra spåret sedan. Tror faktiskt att misslyckandet i det första spåret gjorde att han skärpte till sig i det andra. "Jaha..om man är slarvig så missar man vinkeln och spåret tar slut. Lika bra att koppla på näsan...". Det andra gjorde han med bravur! Bra tempo, gick i spårkärnan, uppmärksammade vinklarna jättebra och plockade alla apporter. Hade jag haft en IPO-nörd med mig så hade han tog fått bra betyg:)

Nu är hundarna utslagna. Det tar på krafterna med både spår och värmebölja. Jag tappade precis en jordnöt på golvet och Lovis har inte märkt något. DÅ är hon trött..om hon inte hör mat som faller ner på golvet.

Imorgon är det sökträning. Lisa ska följa med och kika och kanske figga lite. Jag tycker det är SÅÅÅ roligt att du hänger med på så mycket, Lisa:) Snart blir det kanske en dobbis för dig också:P:P
Vi kom ju fram till att det är okej att ha en jobbig hund så länge den är SNYGG? HAHA

Nu har Lovis upptäckt jordnöten...att jag kunde tro något annat?

GLAD PÅSK


Kommentarer
Postat av: Fanny

Bra jobbat Lovis ingen jordnöt går säket!

2009-04-13 @ 15:24:36
URL: http://qarmacleoyoga.blogg.se/
Postat av: fisen

ja, hoppet är ju det sista som lämnar människan. Att jag skulle skaffa dobbis e ungefär lika stor risk som att jag skulle gå naken på plattan. näru, schäfer för mig.

2009-04-13 @ 20:20:53
Postat av: Jonathan

Sommar?? Här har vi ännu äckligt mycket snö, men nu har vi iallafall massa sol på dagarna och de blir inte mörkt klockan tre, så dom flesta i Boden har nog lagt undan alla sina antidepressiva tabletter i skåpet nu i väntan på nästa vinter hehe

2009-04-13 @ 22:36:47
Postat av: Ammi

Träning på onsdag (22) 18,30-20,30 på Stockholms LO. Syns vi? Hoppas det!

2009-04-18 @ 12:16:40
URL: http://www.knorrsvans.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0