helg med sök och biltrassel

I Lördags hade jag och Lotta en heldag i Huddinge med spår och uppletande. Lovis fick som vanligt följa med och valla rutan. Hon älskar att valla och passar på att hoppa upp på varenda sten för att kanske få en godis. Med "Yngve" körde Lotta en del tomskick. När hon skickade ut honom på tredje tomskicket skulle jag springa och gömma mig så att han kunde ta mig på själva ingången men det var inte helt lätt att hinna med tanke på vilket tempo den hunden har i sökskogen..haha... Pago börjar bli duktigare på att springa rakt med näsan påslagen. På tredje skicket börjar han ofta flamsspringa så det ser jag som ett trötthetstecken. Han har överlag varit ganska trött och stirrig och i helgen har jag försökt ta det lugnt med honom. Men igår(söndag) så skulle jag BARA ta en liten stadspromenad med kusinen och hennes två hundar. Det slutade med att det blev ett par timmar inne i stan och sedan tog vi bilen ut til fisksätra för att hämta en tapetrulle. Pago var MKT missnöjd med att det satt två hanhundar i baksätet på bilen(så nära hans bur) så han gjorde ett flertal "skäll-utfall" där bak. Jag sa åt honom att skärpa till sig och lägga sig ner men så fort någon av hundarna rörde på sig lite för mkt så sate han igång igen. Suck! Till slut tröttnade jag, stannade bilen och gick bak och vred till honom ordentligt. Gjorde ont i hjärtat men han slutade bete sig och jag kunde koncentrera mig på körningen. Just nu är han lite spökig IGEN och inne i stan blev han rädd för en röd skinnfotölj, en rullvagn och en soptunna. Men han avreagerar snabbt som tur är... Resan till fisksätra slutade med att larmdosan till bilen gick sönder. Därav kunde vi inte starta bilen och komma därifrån. Fannys underbart snälla pappa kom dit och körde oss. Och det blev en del åkande(trots att jag sa att det inte var nödvändigt). Han körde hem Sanna till Jakobsberg, han körde mig till sumpan för att hämta extra larmbrickan och han körde tillbaka till fisksätra. Måste hitta ett sätt att tacka honom. Gulaschsoppa kanske?

Kommentarer
Postat av: Madde

Vilken HÄRLIG bild på Paggan i Sök skogen :-)) Kul att det går bra för dig o "Lillkillen" som strax fyller 1 år :-))

2009-02-17 @ 08:16:33
URL: http://www.dobvoyage.se
Postat av: Maja & Halvsystern

Här kommer ett svar på ditt sms för typ tre dagar sedan...;-)) Klart du ska träna med oss! När du nu snart blir "ledig" då får du hänga med och träna framförgåendet och framåtsändandet! Det är kul, kul, kul!!!



Tjing!

2009-02-18 @ 16:41:57
URL: http://www.selma.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0