källan till en chans

Efter min "spy-ur-dig-all-skit-dag" i förrgår kändes det lite bättre! Ibland behöver man få vara lite bitter. Det kanske inte alltid hjälper men när man muttrat klart inser man att man muttrat lite i onödan. För det är aldrig så jävligt som det känns. Det finns ALLTID en sol bakom molnen! Och man hittar på något sätt alltid ett sätt att resa sig. Även om man ibland vill ligga kvar och kräla i smutsen och tycka synd om sig själv inser man ganska snabbt hur idiotiskt det är. Ni som vet lite om mitt mående och min livssituation tycker nog att jag har anledning att vara bitter och muttrig. Men eftersom det inte ändrar min livssituation så ska jag försöka att inte gnälla för mkt. Det känns skönt att tänka att allt har en mening! Jag hittade ett fint motivationskort på Gallerix. Här kommer det; "Ibland så känns det som om livet helt står still. Och just det man är i är inte det man vill. Man känner sig så svag, så vilsen och så feg..Så känns det till den dag man vågar ta ett steg. Då öppnas nya vägar och man får perspektiv. Och plötsligt kan man se hur man vill ha sitt liv. Och när man blickar bakåt och när man har fått distans, så ser man att det svåra var källan till en chans"

Kommentarer
Postat av: Fanny

Den där bakom molnen finns ju alltid solen tycker jag va bra! Så ska jag försöka tänka nu! TRÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖT! Vi kan ju skaka hand på det!

2009-02-07 @ 18:17:09
URL: http://qarmacleoyoga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0