sök i snöslask

Idag bar det iväg till kungsängen för sökträning. Det var RIKTIGT bra skog för Pago som behöver ha ganska öppen terräng med mycket naturliga stigar som hjälper honom springa rakare. Synd bara att vädergudarna bjöd på sånt trist väder. När vi kom dit så föll det massa snöblandat regn från himlen och mina goretexskor ville inte alls skydda mot fukten så jag var kall och blöt om fötterna efter bara en liten stund. Inte kul att figga då:( Men när det blev min tur att köra Pago så fick jag upp värmen. Då lekte vi mellan varje figg och jag passade på att belöna lite transporter. Jag ser inte något fel i att leka med hunden så länge hunden har sug efter figgarna. Och det kan man lugnt säga att han har. Därför passade jag på att belöna lite sidoposition också. Han var duktig och koncentrerad. Jag körde helt utan synintryck och lät figgarna ligga nära mittstigen. Väntade tills jag tyckte han såg ut att ha kopplat på näsan och skickade honom. Sista skicket var han dock väldigt svårläst. Då stod han och stretade framåt och vädrade mot figgen men när jag skickade honom så sprang han heltokigt. Jag tror dock han var väldigt trött på sista skicket. Lovis fick följa med och valla rutan. Det gjorde hon med dunder och brak. Hon for fram och tillbaka som en duracellkanin och tiggde godis från alla. Lillfettot!

Kommentarer
Postat av: Fanny

Lillfettot! haha! kan inte vi byta fetto mott tjockskalle!

2009-02-08 @ 18:30:03
URL: http://qarmacleoyoga.blogg.se/
Postat av: Karin

Kan du inte börja slå på enter knappen lite så man orkar ta sig igenom den sammansatta texten... *retas*

2009-02-08 @ 20:15:45
URL: http://karinofalcon.blogg.se/
Postat av: Madde

MH 090329 :-))))Dåru ska han få springa i skogen Paggelutten !

2009-02-09 @ 10:52:30
URL: http://www.dobvoyage.se
Postat av: Anonym

Qarma e tjockskallen, yoga e speedot!

2009-02-09 @ 19:11:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0