dampidiot på amfetamin

Efter en natt med en magsjuk hund(jag "älskar" dessa nätter) så var jag allt annat än pigg. Trots detta åkte jag ut till Tumba imorse för att träna uppletande med Lotta. Jag hade ju lovat! Dessutom gillar jag att träna med Lotta och jag gillar uppletande. Så klockan halv åtta möttes vi där. Träningen gick kanon! Pago fick en hel del uppbindingsträning när Yngve jobbade i rutan. Han hade nämligen VÄLDIGT svårt för att vara uppbunden sist vi träffades. Men vi har tränat på det och idag var han exemplarisk. Uppletandet bestod av en del skick med föremål nära baslinjen eftersom herrn har en förmåga att springa rakt ett visst antal meter och börja leta längre ut. Så jag använde mig mkt av vinden idag och lät honom vinda in föremålet på nära håll. Behöver nog en del sån träning... Nåväl, träningen gick bra! Men resten av dagen ska vi inte prata om! Han har nog aldrig varit så jobbig i hela sitt korta liv. Idag förstod jag varför det finns så mycket fördomar om dobbisar. Pipiga, vankiga, oroliga, efterblivna...Han har varit HEMSK idag!! Jag visste inte om jag skulle döda hunden eller mig själv. Idag önskade jag verkligen att jag hade köpt en cavaljer istället eller en söt liten jaktlabbeflicka. Tjurfäktaren i Tjuren Ferdinand när han sliter sitt hår...Ser ni den bilden framför er så ser ni mig! Nu ska denna dag raderas ur minnet och eventuellt plockas fram i framtiden när jag förträngt vad det innebär att ha en ung dobbishane- och dessutom vara tvungen att ha hunden runt sig 24 timmar per dygn. En dampidiot på amfetamin- det är vad han är hej svejs

Kommentarer
Postat av: Fanny

Vill du låna hans syster så kan de två adhd-barnen, kanske trötta ut varandra! Yoga stod nyss själv på altanen och jagade sin egen svans. Kan det vara ett symptom på uttråkning?

2009-01-17 @ 16:39:20
URL: http://qarmacleoyoga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0