kylan biter i kinderna

Efter att ha återhämtat mig från den lilla "sjukan" jag hade så har vi tränat på i vinterkylan! Under veckan har vi hunnit med en del spår, sök och även lite uppletande. Lydnaden har jag lagt lite på is. Det har inte känts kul under en period så jag bestämde mig för att låta oss vila lite från den. Måste börja sätta upp lite mål i lydnaden och föra träningsdagbok. Annars blir det lätt trist och stillastående... Spårapporterna börjar bli väldigt viktiga för lillkillen nu och jag lägger väldigt många apporter i spåret och väldigt tätt. Just nu är det mer plockepinn än spår men det tycker inte jag gör ngt. Jag kör spontanspår utan sele och lägger mkt vikt vid att han inte ska vilja gå över en enda ynka apport. Ska fortsätta med ganska korta spår men börja försvåra genom att göra apporterna mer dolda och svåråtkomliga. Jag lägger även in väldigt små pinnar och av olika utseende för att han inte ska gå och plocka för mkt på synen. Jag tror det blir bra... Sökträningen med Madde och gänget är toppen! Pago har numera inga problem att leka med andra människor och han slänger sig gladeligen ut till figuranterna för lite dragkamp:) Även Lovis fick leta lite figgar när vi träffades för sökträning igår. Men hon vill helst bara svulla köttbullar hos figuranten;) Gullunge.. Idag träffade jag Annelie med "Dumle"(Pagos helbror), Tia med sina basenjis och Janne med dobbisen Ozzy. Vi åkte till Ågesta och spårade. Det var jättemysigt men satan vad kallt det var:/ När vi satt och fikade råkade Ozzy slita sig och rusade fram till Pago när han låg och tuggade på sitt märgben. Eftersom jag satt ner och var lite i underläge hann jag inte avvärja det lilla tjaffset som blev. Det var inget allvarligt men Pago spände upp sig och sen blev det lite käftsmällar dom emellan. Jag reste mig upp och gick lugnt emellan hundarna och sen var det bra med det! Pago är inne i en ny liten period. Gud, jag tycker han är inne i perioder hela tiden:) Nu är han återigen lite spökig men samtidigt lite morskare i vissa situationer. Han vet inte riktigt vilket ben han ska stå på. Ska man moppsa upp sig eller ska man gömma sig bakom matte? Och kissas ska det göras överallt. I koppel får man inte gå och skvätta så han passar på att kompensera det när han får springa lös. Då ska det markeras på varenda träd...för tänk om ngn missar att pagoplutten har gått förbi?! Det vore ju hemskt. Ja, det är inte lätt att vara tonåring. Men trots att det vissa dagar märks att han är mkt tonåring så måste jag ändå medge: "Fy fan vilken duktig tonåring jag har!" Nästa gång ska jag försöka ta lite kort från träningen. Har ni hört det förut?

Kommentarer
Postat av: Jonathan

Åååå vilka fina bilder.....NÄHÄ inga idag heller

2009-01-04 @ 19:17:59
Postat av: Karin

HAHAHAHAHAHAHAHAHA... håller med föregående talare=) Vi vill se kort! Va filmen lika bra andra gången??? Lr kanske bättre??? Puss

2009-01-06 @ 11:38:13
URL: http://karinofalcon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0