Lida

Idag har jag träffat Annelie med "Dumle", DieselJenny med sina bc och Lotta med "Yngve". Vi åkte ut till Lida och spårade. Och fikade såklart...Som Annelie sa: "Gör hundmänniskor ngt annat än fikar?!" "Jorå" tänkte jag.."vi tränar ju lite hund emellan fikapauserna" Och idag är jag såååååå nöjd med båda hundarnas spårarbete. Lovis var klockren som vanligt och Pago plockade spårapporter med en noggranhet som jag aldrig tidigare skådat. Det är kul när man börjar se resultat i träningen och får lite lön för mödan. Jag bad Jenny lägga ett spår till honom med ca 5 apporter och de spårade han lugnt fram och han hittade dom trots att de låg dolda under löv och buskar. Duktiga grabben!!!! Det märks att spårapporterna har gett honom ett annat fokus i spåret...nu är det inte bara ångvältsfart fram till slutet utan lite mer eftertänksamhet. Me like När det började skymma försökte vi hinna med ett litet upplet i rutan vi vallat. Men när Lotta och Annelie kört sina hundar så var det mörkt och mitt upplet kändes inte så givande då jag för första gången körde med en annans persons föremål och dessutom så gjorde mörkret att jag inte alls såg hur min hund arbetade. När han varit borta ett tag och jag misstänkte att han bara sprang runt, runt så valde jag att koppla upp, klappa om honom och avbryta. Det var dumt av mig att skicka ut honom men det är lätt att vara efterklok! Inga bilder idag heller! Inga kommentarer Jo..en kommentar: Batterilocket till min kamera är trasigt så det gör det svårt att ta kort. Men mina kära bloggläsare får gärna slå sig ihop och samla in pengar till en ny kamera.

Kommentarer
Postat av: Karin

Har du hört Jonathan!!! Nu måste vi köpa en kamera till Jonisen för vi ska få se några kort.

2009-01-06 @ 21:19:05
URL: http://karinofalcon.blogg.se/
Postat av: Jonathan

Oki Karin jag kan bidra med tanken om du kan bidra med stålar.....jämfört med mig så har ju ni två jobb hehe=P

2009-01-06 @ 23:32:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0