mina livlinor

1. SATS(GYM)... Kosta vad det kosta vill...jag BEHÖVER SATS! Jag försöker bara få min otränade kropp att förstå det igen. Idag har jag varit på Yoga! Dessvärre hade jag på mig ett par byxor som begränsade min rörlighet. Detta gjorde att jag irriterade mig på det hela passet istället för att fokusera på maglås, andning och inre frid. Suck! 2. Gojjibär. Vad skulle jag göra utan dessa goda bär som är fullproppade med ämnen som påstås ska ge mig ett långt och frisk liv. De är underbart goda att äta i filen på morgonen. När de legat i den kalla filen en stund blir det så knapriga och mumsiga 3. LISA(och ngr till) som lyser upp mörkret som stjärnor på himlen. Ta inte era vänner för givet! Det är så jävla lätt hänt..man stressar på och har fullt upp med sitt liv. Man glömmer ibland bort att tala om hur mycket man uppskattar folk runt omkring. Jag ska försöka bli bättre på att visa uppskattning och göra goda gärningar för andra. 4. Lugna och bra dagar med jyckarna. Vissa dagar känns det motigt. Dagar då slyngeln troligtvis har hormonpåslag och är stressig och helgalen och verkar ha glömt allt han lärt sig. Men sen kommer de där dagarna(ganska ofta egentligen) då jag NJUTER i fulla drag av mina hundar och bara går runt och ler och känner mig så stolt över mig själv och hundarna. Vilken kanondaobbis Pago ofast är! 5.Att få avsluta kapitel "Fruängen". Jag lämnar företaget med blandade känslor. Jag kommer bland annat sakna mina kunder så otroligt mycket och möjligheten att dagligen få hjälpa folk hitta "rätt". Jag ångrar på sätt och vis att jag la ner min själ i den där butiken för oftast har jag bara fått skit tillbaka. Det är ett faktum att den där butiken har ätit upp mig och jag önskar att det varit mitt eget företag så man slapp bränna ut sig för någon annans skull. Men det är alltid lätt att vara efterklok. Jag tar med vetskapen om hur uppskattad jag varit av mina kunder...Det får räknas som lön för mödan! Nu ska jag lämna energislukaren bakom mig. Äntligen! 6.Bilen! Trots det faktum att jag bidrar till att jorden antagligen kommer slockna lite tidigare så kan jag inte låt bli att njuta av hur mycket tid jag spar och vad bekvämt det är att ta bilen framför det kommunala. Jag glömmer inte den långa perioden när jag jämt jobbade sent och ofta missade saltsjöbanan vilket medförde låååååång väntan vid kalla slussen varje kväll. Usch! Och jag saknar inte att behöva komma hem med kommunalaskitiga hundar. Ni vet den där tiden när tågvagnarna består av smutsvatten och grus..BLÄÄÄ 7.Föräldrarna. Morsan och Farsan kan vara ganska bra att ha ibland. Eller ganska ofta..trots att jag inte är lilla flickan längre så kommer jag alltid vara deras barn och när det krisar tar de hand om mig. I alla fall ett tag till...Det tar verkligen emot att behöva be föräldrarna om hjälp när man flyttade hemifrån för flera år sedan men hellre dom än socialen. 8. Längtan efter en viss film. GUD VILKEN NÖRD JAG ÄR!! Förlåt Lisa..jag kan inte hjälpa det Nu ska jag sova, sova säng säng säng...imorn blir det att gå upp tidigt. Bodypump kl 06.45. Ska tortera musklerna lite.. ibland blir man trött av att leva

Kommentarer
Postat av: Fisen

Först å främst, vad ovanligt att du tar på dig byxor som begränsar din rörlighet, skärpning johanna! För det andra så är du ett ljus i mitt mörker också väldigt ofta.

2009-01-29 @ 09:54:04
URL: http://lisajarnebeckblogg.se
Postat av: Fisen

en sak till, jag tänker nog minst lika mycket på den där filmen som du gör, även film 2!!

2009-01-29 @ 09:55:48
Postat av: Maja & Selma

Oj vad det händer grejer! Så du ska sluta?! Då kommer du ha massor av tid att träna med mig o Fanny!!! Jag jobbar ju nämligen mycket mindre jag med... Ska plugga den tiden egentligen, men vadå, lite hundträning måste man alltid hinna med;-) Avundas dig och din bil, men nu fyller jag år om några dagar och då har jag pengarna som behövs för en intensivkurs! Jippie!!!



Urgullig bild på dig och Pago! Måste ha varit en mycket skicklig fotograf...:-)))

2009-01-29 @ 23:56:08
URL: http://www.selma.cybersite.se
Postat av: Jonathan

Mösig bild hehe. Jag fick jobbet;)

2009-01-30 @ 21:07:38
URL: http://blogg.whitegrouses.se
Postat av: Karin

nyfiken vad ska du jobba med Jonathan???



Hoppas du får en underbar helg utan hundar!! NJUT!!!!!! Hörs om måndag=) pöss

2009-01-30 @ 23:12:54
URL: http://karinofalcon.blogg.se/
Postat av: jonathan

Karin: På Stinsen handlarn=P

2009-01-31 @ 21:48:33
URL: http://blogg.whitegrouses.se
Postat av: Fanny

Jag säger som Maja, då kan vi träna massa! Hoppas du inte får nått jobb så fort!! (skojja såklat bara)

2009-02-01 @ 22:47:47
URL: http://qarmacleoyoga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0