fattigt

Idag har Pago fått lite skall-träning! Han tycker nog det är något av det nyttigaste jag fått för mig att lära honom...Att både få skälla och dessutom få belöning för det?! 

Vi har även plockat fram metallapporten och tränat lite. Vi har haft lite konflikt runt den och jag får sota för att jag blivit sur på honom. Det gick så långt att han inte ville röra den. Dumma matte! Nu är det till att träna korta stunder med grymma belöningar. Tänk vad mycket man kan förstöra bara genom att bli lite otålig och sur. Men vad underbara dom är som ger oss nya chanser...

Imorgon ska jag på intervjuv på en zoobutik i kungsängen. Jobbet i sollentunna fick jag stryka från listan eftersom det inte fanns plats för mina hundar. Fan att det ska vara så svårt att hitta ett jobb där jag kan ta med hundarna? "Men kan du inte sätta in dom på hunddagis?" frågade chefen i sollentuna. Jo säkert att jag har råd att betala ca 5000 kr i månaden för hunddagis!

Just nu är jag helt pank och ingen akassa har kommit! Förhoppningsvis skickar Per in ett arbetsintyg som stämmer under dagen och då närmar jag ju mig akassan liiiite...Men snart ska alla räkningar betalas och då finns det inte ett korvöre på mina konton. Så det blir att gå till föräldrarna. Hate it!!
Eftersom det börjar eka i min bensintank kan jag inte ta mig någonstans vilket är skittråkigt när man vill träna hund!
Om någon känner för att komma till sundbyberg och träna så är det bara att slå en signal...




Kommentarer
Postat av: Fanny

Tänkte precis att du har ju sjukt nära till klubben så det är ju inte omöjligt för dig att gå! Sen e jag ganska avis på dina möjligheter att gå i Ursvik!!! Nu när man e barnvagns buren så är grusvägar mycket värdefulla!

2009-03-25 @ 08:24:01
URL: http://qarmacleoyoga.blogg.se/
Postat av: Karin

Håller faktiskt med Fanny. Du bor juh på bästa stället när det gäller att ta sig att träna hund utan bil. Och skogen du har att gå vilse i. Det har jag lyckats med 2 ggr=)Hoppas det går bra med jobbsökandet. Kram

2009-03-25 @ 08:44:30
URL: http://karinofalcon.blogg.se/
Postat av: jonis

Ja, men jag vill ju inte träna hund ensam!

2009-03-25 @ 10:17:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0