intensivdag

Nu har jag två MYCKET trötta hundar bredvid mig i soffan efter en lång och händelserik dag. Sök stod på schemat och innan jag åkte ut till Kungsängen för att möta upp Åsa och Jenny så tog jag en långpromenad i skogen. Eftersom jag vet att en sökdag innebär mycket tid i bilen för hundarna så tycker jag det är skönt om de har fått en ordentligt promenad innan. Pago fick springa uppför "mördarbacken" i närheten av sundbybergs bk och det var en bra avslutning på promenaden. Jag brukar sätta honom längst ner med leksaken liggandes framför och sen går jag upp för hela den låååååånga backen och kallar in längst upp. Då hugger han sin leksak och rusar upp till mig. Ibland glömmer han leksaken och då får han springa dubbelt..mohaha!


I söket tränade jag enbart på transporter idag då pago har börjat tycka att jag mest bara är ett ankare. Nåja, så illa är det väl inte men jag vill ha bättre följsamhet i sökskogen. Så Jenny och Åsa fick vara synliga figgar som jag gick mellan. Rätt position ledde till varsågod. Ska jobba med detta ett tag och se vad det ger.

Efter att ha varit hemma och vilat någon timme åkte vi till Carina och ställde upp som störning på hennes slyngelkurs. Pago skötte sig bra även om han var väldigt trött. Har aldrig sett honom vara så glad att få hoppa in i bilen och vila. Haha! Trodde inte det gick att trött ut en doberman?!

Jenny på söket är tydligen lite av en proffsfotograf så jag har frågat om hon kanske kan ta lite kort när vi träffas. Så har jag tur får jag lite fina kort på hundarna:)

Det var allt för idag. Tack och hej!

p.s: la ni märke till att jag lyckats få in lite rymd mellan textraderna?

Kommentarer
Postat av: Karin

Jaaaaaaaaaaaaaaa!!! Nu kan man läsa din blogg utan kisningar och försöka hålla sig till rätt rad. Jag slår vad om att någon hjälpte dig?? hahahahahahhaa... köss

2009-03-09 @ 22:07:23
URL: http://karinofalcon.blogg.se/
Postat av: Fanny

Halloj! Vi följer gärna med på era sökträningar om man får!!! En extra figge (jag) och en till galen dobbis!!! Ses på torsda!

2009-03-10 @ 14:27:09
URL: http://qarmacleoyoga.blogg.se/
Postat av: Jonathan

Oj va mycket man hinner med när man inte jobbar.....eller hur?

2009-03-10 @ 20:39:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0