motor och hjärna

Vilken underbar morgon jag har haft! Vaknade vid sex-tiden och låg och drog mig till sju. Sen tog jag en långis i Ursvik med hundarna. Solen sken och snön glittrade! Pago var i toppform och han sprang runt mig och tiggde om att få arbeta lite. Hans energi var oändlig och han gjorde grymma inkallningar med grymma ingångar*stolt*. Han fick även balansera på små, små stubbar och skälla och balansera samtidigt. Det är inte lätt att skälla samtidigt som man står stilla. Men gullis klarade det...

Lovis fick, förutom att försöka sno Pagos godisbitar, balansera, gå slalom och trixa lite.

Gud vad jag älskar när hundarna är såhär glada och fulla av liv. Hellre en hund som är lite galen och slarvig än en hund som osäker och låg. Idag tycker jag att Pago lyckades kombinera fart med eftertänksamhet. Det var lite slarv här och där men när jag gjorde lång näsa åt honom så försökte han igen med lika mycket fart fast med mer hjärna.

Det var länge sen han var såhär skärpt och glad. På senaste har han varit mycket inne i sin egen lilla tonårsvärld!


Jobbet i Kungängen kan jag också stryka från listan! Fanns inte plats för några hundar där...Börjar vänja mig vid att hundarna minskar mina jobbmöjligheter rejält men man har ju valt det livet man har valt. Tanken på att starta eget börjar uppta större och större del av hjärnan men än så länge är det bara luddiga funderingar...


Kommentarer
Postat av: Petra

Det är inget hundvänligt samhälle vi lever i. Förstår inte varför man inte kan ha med hundar mer på jobbet. Det är ju bara bra för alla med djur omkring sig!

2009-03-25 @ 13:18:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0