Pip

Pago vore den idealiska hunden om det inte vore för hans förbannade pipande och gnällande! När man har hund på det sätt som jag har(dvs umgås mkt med hundarna) så kommer man till en punkt när man blir tokig. Imorse tex när min hund tyckte att han skulle ligga och pipa i buren i en timme. När jag så åt honom att hålla klaffen så övergick pipet bara i ett annat typ av pip och det slutade med att jag nästan spöade på min hund. Vad fan gör man åt detta pipande? Går det att korrigera pip? Vänjer man sig? Jag blir galen...

Kommentarer
Postat av: Karin

Hans jobb är att vara din automatiska väckarklocka!!!! Först ett ljud och sen när du försöker somna om kommer ett nytt ljud=)=)=)Jag tror du får försöka vänja dig/stå ut... pööööööööööss

2009-03-01 @ 09:22:13
URL: http://karinofalcon.blogg.se/
Postat av: Madde

Pip är tecken på en sinnes stämning el förväntan på något......Vilket är svårt att få bort med hjälp av korrigering !!

Mina hundar piper på morgonen vid 6 30, för då går vi normalt upp. På helgen så piper dom själv klart oxå...Eller om jag är ledig mitt i veckan ;-)Om jag släpper ut dom på en kissning, så går dom sen och lägger sig igen....Oavsett veckodag!Vilar fram till 10.

Du får helt enkelt masa dig upp, gå ut på en kisstur och sen gå in, ge hunden ett ben och gå och lägga dig igen...Enkelt :-)

2009-03-01 @ 17:25:04
URL: http://www.dobvoyage.se
Postat av: johanna

När Pago tyckte att han skulle gå ut klockan två på natten valde jag att inte skapa rutinen "masa mig upp, kisstur och lägga mig igen":) Då blev det mp3n på högsta volym tills han gav upp! Men det är väl en annan sak; på natten sover man! Jag får väl försöka se det som Madde: han bara "pratar":) Och trycka in mp3n i öronen om jag inte orkar lyssna på det...

2009-03-01 @ 20:50:50
Postat av: Jonathan

Hmm masa mig upp för att hunden förväntar sig de? Nä de funkar inte i mitt hem, jag bestämmer när vi ska gå upp(inom rimlig tid) om jag rastar mina hundar runt midnatt så går jag då inte upp klockan 06.30 för att mina hundar vill att jag går upp, dom får lära sig att vi stiger upp och går ut när husse vaknat inge mer med det. Kasta kudde om och om igen tills dom fattar funkar bra härasg

2009-03-01 @ 22:54:27
URL: http://blogg.whitegrouses.se
Postat av: Maja & Halvsystern

Tja! När Selma var yngre, så var hon väldigt nazi med morgontiderna. Inte det att hon ville upp tidigt, thank god, utan just exakt den tiden som hon brukade få gå ut. Om det då t ex blev vintertid så väckte hon mig en timme för tidigt... Selma pep inte, men stressade mig genom att fara upp som en guttaperka så fort jag rörde på mig. Nu till det positiva; det har helt försvunnit! Nu saknar Selma nästan helt rutiner, eftersom jag gör det;-), men jag är också säker på att det har med mognad att göra. Selma kan idag utan problem ligga och sova tills dess att jag vaknar, oavsett om det är fem på morgonen eller ett på eftermiddagen. När det gäller den här typen av problem, så tror jag att man gör bäst i att bara ignorera dem, inte belöna, inte korrigera. Eftersom båda delarna skapar aktivitet och förväntan. Dessutom så riskerar man, vid korrigering iaf, att vara arg snarare än duktig tränare. Jag upptäckte också, på landet, att Selma slutade stressa om hon fick komma upp i min säng. Ungefär som att jag upptäckte att Selma slutade pipa på bussen när hon var valp om jag hade med mig "tjurmuskler" att gnaga på. Enkelt men genialt!;-)



Pagoplutt kommer bli lite äldre och lite lugnare för varje dag. Så håll ut!:-)

2009-03-02 @ 00:52:27
URL: http://www.selma.cybersite.se
Postat av: fisen

ähh, slakta hunden :P det räcker med fettot!!

2009-03-04 @ 10:09:08
Postat av: Fanny

Hahahahaha! Skrattade högt åt "fisens" förslag inte egentligen att slakta honom utan att det räcker med fettot. STACKARS Lovis, så rund e hon inte!!! Mina hundar skulle kunna kalla mig för det just nu! hehe men nu ska det köpas batterier till mitt pulsbälte sen jäklar ska jag börja tävla med mig själv runt sundbyrundan!!! Kan säga att jag e glad att min vagn vägen 9kg och inte 22kg som Erikas... Man e rätt döende efter att ha puttat den uppför dödens backe. Pussa fettot från mig! Pip-lillebrorsan får en spark i rumpan från sin pipsyster, som tur e piper hon faktiskt också bara när hon vill något. Men hon vill ganska mycket!!! hihi gullnosen!

2009-03-05 @ 19:51:05
URL: http://qarmacleoyoga.blogg.se/
Postat av: Maja

Ha ha ha ha ha ha! Jävligt roligt sagt av fisen!!!

2009-03-06 @ 21:39:38
URL: http://www.selma.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0